امروز : شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

2 300x300 - کشورهای اسلامی در مقابل توهین به مقدسات اسلامی باید به شدت عکس‌العمل نشان دهندترکمن نیوز: امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس با اشاره به اینکه؛ امروزه دنیا با دو معضل مهم کرونا ویروس و تفرقه افکنی بین ادیان مواجه است، گفت: آزادی بیان با توهین به مقدسات و اعتقادات با هم بسیار فرق دارند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  آخوند عبدالکریم جاور در سخنان پیش از نماز جمعه 9 آبان ماه اظهار داشت: هتک حرمت نشریه فرانسوی به پیامبر اکرم (ص) و توهین رئیس جمهور این کشور به مقدسات دینی مسلمین سوء استفاده از آزادی بیان و عملی تفرقه افکنانه است.

آخوند جاور تصریح کرد: اقتصاد کشور فرانسه و ملل غربی به منابع و به تجارت با کشورهای اسلامی وابسته است و اگر جهان اسلام در پاسخ به اهانت کنندگان کالاهای آن کشور را تحریم کنند چرخ اقتصاد آنان از حرکت خواهد ایستاد.

وی با قرائت آیه هٌمَزَه و بیان روایاتی از هجرت مسلمین به کشور حبشه در صدر اسلام اظهار داشت: محور اصلی و الگوی ادیان توحیدی یگانگی خداوند است و نزدیکی به این اصل بشارت دهنده احترام متقابل و دوری از آن زمینه ساز تفرقه و توهین بین ادیان خواهد بود.

وی با بیان اینکه امروز روز بیداری مسیحیان است، اظهار داشت: مسیحیان باید نسبت به عملکرد تفرقه افکنانه برخی تصمیم گیران خود تامل کنند و دیدگاه خود را نسبت به ادیان توحیدی تغییر و اصلاح نمایند.

خطیب جمعه اهل سنت گنبدکاووس شیوع کرونا ویروس را از دیگر معضلات حیاتی جامعه عنوان کرد اظهار داشت: مهمترین توصیه‌های پزشکان جهان در راستای پیشگیری از شیوع این بیماری در درجه استفاده از ماسک و سپس رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی است.

آخوند جاور با اشاره به اینکه نزدیک به دو ماه است وضعیت استان از حالت قرمز به زرد برگشته ، تصریح کرد: به گفته مدیران و کارشناسان ستاد مبارزه با بیماری کرونای استان، چنانچه مردم به توصیه‌های این ستاد توجه نکنند، با توجه به روند رو به رشد ابتلا مردم اوضاع وخیم‌تر شده و دوباره به وضعیت قرمز خواهد برگشت.

وی از مردم شهرستان و استان گلستان خواست؛ جهت پیشگیری از ابتلا و یا خدای ناکرده فوت عزیزانتان مقررات و پروتکل‌های بهداشتی را در منزل، محل کار و سطح شهر کاملا رعایت کنند.

گفتنی است به مناسبت هفته وحدت دکتر سید محمد حسینی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و همراهان ایشان از مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در مصلی نماز جمعه اهل سنت گنبدکاووس حضور یافتند.

 دکتر حسینی طی سخنران کوتاه خود با تبریک ولادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و هفته وحدت به مسلمین جهان گفت: اگر مسلمین جهان اختلافات سطحی و کوچک خود را کنار بگذارند و دست به دست هم بدهند هیچ کشوری جسارت توهین به اسلام و پیامبر اکرم (ص) را نخواهد داشت.

گزارش از: مصطفی صبوحی

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز