امروز : سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

4Q5A0676 1 300x200 - علم و دانش مهندسان کشور باید به روز باشد+عکساخبار گنبدکاووستورکمن نیوز مدیرکل توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به حادثه خیز بودن کشور در مقابل حوادث غیر مترقبه، برلزوم بازآموزی و به روز رسانی دانش مهندسی ساختمان تاکید کرد و گفت: این حرفه نباید به بنگاه اقتصادی تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران،   منوچهر شیبانی شامگاه شنبه در مراسم بزرگداشت روز مهندسی در گنبدکاووس افزود: مهندسان ساختمان باید با استفاده از دانش روز، کیفیت ساختمان ها را بیش از پیش ارتقا دهند تا خسارات این بخش در هنگام حوادث به حداقل برسد.
وی بابیان اینکه رسالت جامعه مهندسی ساختمان در نظارت بر ساخت و ساز بسیار سنگین است، اضافه کرد: رشته مهندسی یک رشته حرفه ای است و باید جایگاه خود را در جامعه تثبیت نماید.
شیبانی با تاکید بر ضرورت نگاه حرفه ای به امور ساخت و ساز و نظارت بر آن از سوی جامعه مهندسی ساختمان تصریح کرد: این جامعه نباید تبدیل به بنگاه اقتصادی شود.
مدیرکل توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: در سال های اخیر تعداد زیادی در رشته های مهندسی از مراکز آموزش عالی فارغ التحصیل شدند که با توجه به کاهش ساخت و سازها، این افراد دچار مشکلاتی در اشتغال شده اند.

Sheybani 300x196 - علم و دانش مهندسان کشور باید به روز باشد+عکس

شیبانی گفت: توجه به رفع مشکلات حوزه نظام مهندسی ساختمان یکی از دغدغه های دولت و سازمان نظام مهندسی است تا جامعه مهندسی ساختمان با آرامش خیال به ارائه خدمات مهندسی بپردازند.

وی افزود: در مقابل این تلاش های دولت، جامعه مهندسی نیز باید با رعایت اخلاق حرفه ای و مسئولیت پذیری در ارتقای کیفیت ساختمان ها بیشتر تلاش نمایند.

دراین مراسم که نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی، فرماندار ویژه و برخی مسئولان این شهرستان به همراه جامعه مهندسی گنبدکاووس حضور داشتند، از 12 مهندس برتر با اهدای هدایایی تجلیل شد.

پنجم اسفند به عنوان روز بزگداشت خواجه نصیرالدین طوسی دانشمند بزرگ ایرانی و روز مهندسی در تقویم رسمی کشور به ثبت رسیده است.

شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است و افزون بر دو هزار مهندس ساختمان و گرایش های زیرمجموعه آن دارد. /ایرنا

گردآوری: گروه خبری ترکمن نیوز

https://t.me/ITNAnews

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز