TurkmensNews Telegram TN

Kamandar Golتورکمن نیوز- ورزشی: کمان دار گلستانی بدون تمرین و شناخت کمان‌های سنتی در مسابقات این رشته عنوان سوم سوم کشور را کسب کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، دوره آموزشی کمان سنتی فدراسیون تیر و کمان به مدت دو روز ۲۹ و ۳۰ آبان با حضور ۴۰ نفر از مسئولان کمیته های کمان سنتی هیئت های استانی و همچنین مدیران تیراندازی با کمان از سراسر کشور به صورت عملی و تئوری در محل سایت تیراندازی با کمان ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد.

بعد از پایان کلاس، مسابقات رشته کمان سنتی بین شرکت کنندگان در این دوره برگزار شد که در بین تمامی شرکت کنندگان، «محمد زنگانه» از استان گلستان پس از کمانداران لرستان و آذربایجان غربی در مکان سوم جای گرفت.

زنگانه ۲۸ ساله اهل شهرستان علی آبادکتول، پس از کسب این مقام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برای شرکت در کلاس توجیهی به فدراسیون تیروکمان رفته بودم و اطلاعی از برگزاری مسابقه کمان های سنتی نداشتم.

وی افزود: مسابقه کمان های سنتی برای اولین بار در کشور برگزار شد و من نیز برای نخستین بار در چنین سطحی از مسابقات شرکت کردم.

فکر می کردم عملکرد بهتری داشته باشم

این کماندار گلستانی که تنها نماینده استان گلستان در این مسابقه بود، بیان کرد: من به صورت تخصصی از یکسال پیش با کمان ریکرو تمرین می کنم اما از قبل از کمان های سنتی شناختی نداشتم و پس از آنکه استاد در کلاس توجیهی به توضیح پرداخت، آن را یاد گرفتم.

زنگانه در مورد عملکرد خود بیان کرد: به طور دقیق خاطرم نیست چه رکوردی کسب کرده ام اما فکر می کردم رتبه بهتری داشته باشم.

وی درباره رشته کمان های سنتی اظهار کرد: کمان سنتی از تیر و کمان چوبی تشکیل شده و مسابقه در مسافت ۱۸ متر برگزار شد.

این کمان دار گلستانی با بیان اینکه علاقه فراوانی برای ادامه فعالیت حرفه ای در رشته تیروکمان دارد، گفت: برای شرکت در این کلاس با آقای حسینی (رئیس هیئت تیروکمان گلستان) هماهنگ کرده بودم و چنانچه وی که استاد من است، صلاح بداند در مسابقات آینده شرکت خواهم کرد./خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط:

راهپیمایی روز جهانی قدس در سراسر کشور آغاز شد

داروخانه شبانه‌روزی خیریه در گنبدکاووس افتتاح شد+ تصاویر

صحبت‌های نایب رئیس فدراسیون والیبال در خصوص لیگ برتر بانوان

اجازه دهید آینده والیبال گنبد را اهالی این رشته انتخاب کنند

بیش از دو سوم درآمد سالانه شهری خرج هزینه‌های اعضای شورا می‌

کشف حدود سه هزار بسته سیگار قاچاق در منطقه مرزی گنبدکاووس

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram