timardari 95 parande masdomاخبار محیط زیست- تورکمن نیوز: دوستداران و حامیان محیط زیست در یک سال اخیر 95 قطعه انواع پرنده مصدوم یا بیمار از گونه های آبزی، کنار آبزی و شکاری را به محیط زیست غرب گلستان تحویل داده تا تیمارداری شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان های ترکمن و گمیشان روز چهارشنبه در مراسم تکریم حامیان و حافظان محیط زیست منطقه گفت: بسیاری از این پرندگان تیمارداری و پس از کسب توانایی پرواز در زیستگاه های منطقه رها سازی شدند.
علی بیانی اظهارداشت: با فرهنگ سازی صورت گرفته و تکیه بر مقوله آموزش شاهد افزایش رشد تحویل پرنده های مصدوم به اداره محیط زیست هستیم به گونه ای که در مواردی علاقمندان به حیات وحش حتی گونه های وحشی حلال گوشت را نیز جهت درمان و تیمار تحویل می دهند.
به گفته وی؛ پرندگان مصدوم پس بیومتری و ثبت داده های مورفولوژیکی جهت درمان و تیمار به اداره حیات وحش استان گلستان منتقل و با کسب توانایی پرواز و زندگی در محیط زیست طبیعی در زیستگاه های خود رها می شوند که امسال تاکنون بیش از 30 قطعه پرنده از گونه های مختلف رها سازی شده اند.
به گفته وی؛ پرندگانی که قابلیت درمان نداشته باشند نیز در موزه های محیط زیست طبیعی و مراکز علمی تاکسیدرمی و مورد استفاده علاقمندان قرار می گیرد.
در این مراسم از 20 نفر فعالان و حامیان میحط زیست دریای خزر قدر دانی شد.

منبع: irna.ir

مطالب مرتبط:

مدیر عامل گاز گلستان: تک تک افراد نسبت به محیط زیست اطراف خو

سخنان مهرورز شهردار اینچه‌برون در مراسم رونمایی نماد مختومقل

کشف 66 لیتر مشروبات الکلی و 16 هزار قرص ترامادول در گنبدکاوو

نفت و دلار در بودجه سال 96 چند است؟

آسیب‌شناسی آمار بالای طلاق در گلستان ضروری است/اجرای کامل حق

بهره برداری بیمارستان 64 تختخوابی در مراوه‌تپه

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram