Mokhtar Mohajerتورکمن نیوز- اقتصادی: رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان اعلام کرد: یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌های کشاورزی، ادوات، تجهیزات و صنایع و نهادهای کشاورزی گلستان امروز افتتاح می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، مختار مهاجر صبح دوشنبه در نشستی با خبرنگاران اظهار کرد: این نمایشگاه با هدف ترویج و توسعه ماشین ها و ادوات به ویژه تکنولوژی و فناوری های نوین برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه ۶۷ غرفه دارد، ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه ها فرصت خوبی است تا شرکت ها، نهاده و تولیدات و خدمات فنی خود را معرفی کنند.

در ادامه این جلسه رئیس اداره فناوری های مکانیزه گفت: تمامی شرکت هایی که در نمایشگاه حضور دارند مورد تایید مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی هستند.

عید محمد فاروقی اظهار کرد: ترویج و توسعه کشاورزی حفاظتی و سیستم های تحت فشار را می توان از اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد.

وی از برگزاری همایش بزرگ تحت عنوان نقش مکانیزاسیون در توسعه پایدار و روش های نوین آبیاری در ۱۶ مهرماه خبر داد و گفت: بعد از تمام شدن نمایشگاه کارگاه های عملی توسط شرکت های تولید کننده و وارد کننده در سطح شهرستان های استان برگزار می شود.

فاروقی از راه اندازی خط ویژه اعتباری در سال ۹۲، کمک های فنی و اعتباری، کمک های بلاعوض و یارانه دار، برگزاری نمایشگاه های ماشین ها و ادوات کشاورزی به عنوان تقویت و ارتقاء وضعیت مکانیزاسیون استان نام برد.

وی ادامه داد: تراکتورهای آماده به کار در گلستان ۲۸ هزار تراکتور است که بعد از استان های آذربایجان غربی و شرقی، خراسان رضوی و فارس در جایگاه پنجم قرار دارد.

رئیس اداره فناوری های مکانیزه گفت: گلستان با داشتن قریب ار ۲۸۰۰دستگاه کمباین در رتبه دوم و در داشتن دستگاه های سمپاش در رتبه یک کشور قرار دارد.

فاروقی اظهار کرد: حدود ۱۹ درصد کمباین های گلستان زیر ۱۳ سال عمر دارند و بیش از ۸۱ درصد آن ها فرسوده و مستهلک هستند.

وی با بیان اینکه نمی توانیم در بحث نوسازی ماشین های کشاورزی امیدوار باشیم، افزود: باید بازسازی کمباین ها را در دستور کار خود قرار دهیم تا شاهد ریزش ضایعات کمتر محصولات در استان باشیم./مهر

مطالب مرتبط:

تشدید برخورد با خرید و فروش آرا در دور دوم انتخابات مجلس در

کورکر: در مورد برجام بهتر است با اروپا باشیم

اقتصاد مقاومتی و ضرورت شتاب در ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی گل

شرکت فرماندار شهرستان آق‌قلا در همایش آموزشی، توجیهی منطقه‌ا

فرسودگی 60 درصد مدارس استان گلستان

راهپیمایی و آیین بزرگداشت 13 آبان در مراوه‌تپه+عکس

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram