hava shenasiتورکمن نیوز- اخبار گنبد: کارشناس اداره هواشناسی گنبدکاووس از بارش قریب به 380 میلی متر نزولات آسمانی از ابتدای سال آبی 95 - 94 (اول مهرماه 94) تا 14 فروردین 95 در این شهرستان خبر داد.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ترکمن نیوز، حاجی امان گلدیانی گفت: 36،7 میلی متر از این مقدار بارش، از ابتدای فروردین 95 تا روز گذشته و 343 میلی متر آن در فاصله زمانی اول مهر تا 29 اسفند 94 بوده است.
وی با بیان اینکه میزان بارش ها در نیمه اول سال آبی جاری یعنی اول مهر تا 29 اسفند 94 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل آن 60 میلی متر افزایش داشته است، افزود: میزان بارش ها در فروردین 94 در مجموع 55 میلی متر بوده است که تاکنون و در نیمه نخست فروردین امسال حدود 37 میلی متر بارندگی در گنبدکاووس حادث شده است.
گلدیانی با اشاره به مدت باقی مانده از فروردین امسال و احتمال بارش در روزهای آینده، اضافه کرد: براساس الگوها و نقشه های پیش یابی هوا شناسی، در نیمه دوم فروردین 95 نیز شاهد نزولات جوی در گنبدکاووس خواهیم بود.
وی تصریح کرد: بارش های خوب سال آبی جاری، سرسبزی و رشد خوب محصولات پاییزه بویژه گندم، جو و کلزا در منطقه گنبدکاووس را به همراه داشته که نوید بخش سالی خوب برای کشاورزان زحمتکش این شهرستان است.
اداره کل هواشناسی گلستان روز گذشته با ارسال اطلاعیه ای به دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران استان از ورود سامانه سرد بارشی به این خطه شمالی خبر داده بود که پی آمد آن ریزش برف، وقوع پدیده مه غلیظ و اختلال در تردد جاده ای است.
در این اطلاعیه که نسخه ای از آن به خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گلستان ارسال شد، آمده است: آخرین الگوهای پیش یابی هواشناسی بیانگر نفوذ امواج سامانه بارشی نسبتا سرد از عصر یکشنبه به این استان است که باعث کاهش دمای هوا تا 10 درجه سانتیگراد می شود.
وزش باد، مواج شدن دریا، افزایش ابر، بارندگی و در نواحی کوهستانی ریزش پراکنده برف و مه آلود شدن هوا از دیگر پیامدهای این سامانه بارشی است که تا اواخر وقت روز سه شنبه هفته جاری در استان گلستان تداوم خواهد داشت.
شهرستان گنبدکاووس با افزون بر 325 هزار نفر جمعیت درشرق گلستان واقع است و باحدود 170 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی از قطب های مهم تولیدات کشاورزی استان و کشور به شمار می رود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

شبکه خبری گلستان و ترکمن صحرا:

telegram.me/TurkmensNews

مطالب مرتبط:

داغ سنگین احد و صمد/ حال‌وروز خانواده‌های دو کودک افغان که د

تشییع و خاکسپاری 2 شهید گمنام غواص در اینچه‌برون، گنبد کاووس

داعش در جاده‌های ایران

امام جمعه اهل سنت گنبدكاووس: سير صعودي افزايش سن ازدواج در ب

یافته‌های عجیب‌ کاوشگران در چاه آب زمزم

محصول زعفران تولیدی کشاورزان مراوه‌تپه در مرحله عیارسنجی است

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram