ali akbar bastami 01تورکمن نیوز- اخبار کردکوی: شهردار کردکوی با بیان اینکه این شهرداری دو میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان بدهی داشت، گفت: از این میزان دو میلیارد آن پرداخت شده است.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ترکمن نیوز، علی اکبر بسطامی عصر دوشنبه، در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان که در شهرداری کردکوی برگزار شد، اظهار کرد: بنده در خرداد ماه امسال با امضای استاندار گلستان به عنوان شهردار کردکوی کار خودم را آغاز کردم و در این ۹ ماه سعی کردم تا خدمات مطلوبی را توسط شهرداری به مردم ارائه دهم.

وی ادامه داد: روزی که مسئولیت شهرداری کردکوی را قبول کردم، این شهرداری بدهی دو میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومانی داشت که متاسفانه در آن زمان با روزهای سختی مواجه بودیم اما در حال حاضر خوشبختانه بیش از دو میلیارد تومان از بدهی ها را پرداخت کردیم.

او با بیان اینکه پرسنل شهرداری هیچ طلبی از ما ندارند، گفت: پس ز اینکه هیات دولت مبلغ عیدی کارمندان را اعلام کرد، عیدی تمامی کارمندان شهرداری را واریز کردیم و اولین اداره ای در استان بودیم که این کار را انجام دادیم. همین امروز نیز اضافه کاری معوقه پنج ماه کارمندان را به حساب آنها واریز کردیم تا در روزهای نزدیک به عید هیچ دغدغه مالی نداشته باشند.

بسطامی خاطرنشان کرد: کارهای عمرانی بسیار خوبی در شهر کردکوی انجام شد. باز کردن گره ترافیکی خیابان شهید بهشتی و سردارجنگل به متراژ ۲۵۰۰ متر یکی از کارهای عمرانی شهرداری کردکوی بود. تا قبل از اردیبهشت ماه ۹۵ نیز کار عمرانی خیابان ولیعصر را انجام خواهیم داد که تاثیر خوبی در کاهش ترافیک شهری خواهد داشت.

شهردار کردکوی با بیان اینکه اینکه تمامی خودروهای خدمات شهری کردکوی تعویض شده است، بیان کرد: بعضی از خودروهایی را که اسکاتی بودند، اوراق کردیم و از مبلغ پول آن خودروهای جدید را خریداری کردیم. در اردیبهشت ماه سال ۹۵ نیز یک دستگاه گریدر و ماشین آتش نشانی را خریداری می کنیم تا بتوانیم خدمات شهری را به طور مطلوب تر به شهروندان ارائه کنیم.

علی اکبر بسطامی تصریح کرد: ۲۶ هزار و ۳۵۰ متر روکش آسفالت را در شهر کردکوی انجام دادیم و در حال حاضر نیز عملیات لکه گیری را در سطح معابر و کوچه ها انجام می دهیم.

 

مخالفت شورای شهر باعث اجرایی نشدن بسیاری از طرح ها است

وی با بیان انکه تا کنون چهار سرمایه گذار قوی برای انجام طرح های عمرانی به کردکوی سفر کرده اند، اظهار کرد: طرح های بسیار زیادی از جمله جمع آوری آب های سطحی، طرح جامع گردشگری کردکوی و ... برای این شهر داشته ایم و حتی لایحه آن را نیز برای شورای شهر ارسال کرده ایم اما تاکنون این شورا تصمیمی برای این لوایح نکرده است و به نوعی با اجرای این کارها سنگ اندازی می کند.

شهردار کردکوی افزود: سرمایه گذاری با بودجه۴۰ میلیارد تومانی قصد سرمایه گذاری در ان شهر را داشت تا یک مجتمع تجاری، رستوران، استخر، پارکینگ و ... را در یک زمینی اجرا کند اما با مخالفت اعضای شورای شهر مواجه شد. درحال حاضر هیچ استخری در شهر کردکوی نداریم و حتی دو نفر نیزبه دلیل نداشتن استخر در شهر و بر اثر شنا در دریای شهرستان های مجاور کشته شده اند.

بسطامی ادامه داد: بوستان همدلی و پارکینگ طبقاتی از دیگر لوایح ارسال شده شهرداری به شورای شهر بود که بعد از گذشت چهار ماه از ارسال آن برای آن جلسه ای گذاشته نشده و در مورد آن تصمیم گیری نکرده اند. در زمان شهردار قبلی توجه ای به فضای سبز نمی شد و تمام مناطق مستعد رشد گیاهان و درختان زرد بود. با استفاده از سم پاشی های متعدد و به کارگیری دکتران گیاه و خاک شناسی موفق شدیم تا این مناطق را فضای سبز کنیم که جلوه ی ویژه ای به شهر داد.

علی اکبر بسطامی گفت: در سال آبنده فضای سبز بسیار خوبی را در خیابان سردارجنگل ایجاد می کنیم و به دنبال آن هستیم تا طرح کمربند سبز دور کردکوی را به مرحله اجرا درآوریم.

شهردار کردکوی با بیان اینکه تا به اکنون پنج میلیارد و ۹۰۰ میلیون درآمد شهرداری کردکوی در سال ۹۴ بوده است، خاطرنشان کرد: بودجه سال ۹۵ به میزان ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون است که امیدواریم با کنترل هزینه ها همانند سال جاری در برنامه های مختلف از آن استفاده کنیم.

او با اشاره به فعالیت های صورت گرفته برای میزبانی از گردشگران در ایام نوروز، گفت: نورپردازی بسیار زیبایی شب گذشته در میدان شهرداری اتفاق افتاد و در روزهای آینده نیز شاهد انجام این کار در بقیه نقاط شهر خواهیم بود. در ورودی شهر المان سنتی را روز چهارشنبه نصب می کنیم تا نمای زیبایی برای مسافرین نوروزی که از شهر کردکوی گذر می کنند، باشد. با دستور استاندار نیز از محورهای ورودی بندرگز، بندرترکمن، گرگان، جاده قدیم گرگان-کردکوی و سالیکنده  به متراژ ۱۰ کیلومتر کاشت درختان زینتی انجام را انجام داده ایم.

وی در پایان گفت: با مجموعه کوهنوردی کردکوی نیز صحبت کردیم تا ۲۰ لیدر را به عنوان راهنما در اختیار شهرداری قرار دهد که در ایام نوروز به مسافران و گردشگران خدمات رسانی کنند. سه مینی بوس شهرداری نیز در ایام نوروز به طور روزانه برای انتقال مسافران و گردشگران آماده باش هستند.

مبنع: خبرگزاری مهر

شبکه خبری گلستان و ترکمن صحرا:

telegram.me/TurkmensNews
برای عضویت کلیک کنید.

 

مطالب مرتبط:

عذرخواهی معاون اول رئیس جمهور از مردم/جوانی 10 هزار میلیارد

۲.۵ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت المان شهدای گلستان

کمک بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال مردم گنبدکاووس به من

آغاز رسمی عملیات اجرایی دو پارک بزرگ در گنبدکاووس+تصاویر

پرداخت 60 درصد بهای گندم خریداری شده در گالیکش به کشاورزان

صادقلو: بانک‌های گلستان ۸۵۰ میلیارد تومان معوقه دارند

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram