تورکمن نیوز- اخبار varzeshkaran gonbad parolampik 01 گنبد: مراسم بدرقه دو والیبالیست گنبدکاووس برای شرکت درمسابقات پارالمیپک ریو باحضور معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه ، برخی مسئولان و جامعه والیبال این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، در این مراسم که روز شنبه درمحل فرمانداری ویژه گنبدکاووس برگزار شد، خانم زهرا دانایی طوس عضو تیم ملی والیبال نشسته بانوان و آرش خرمالی عضو تیم ملی والیبال نشسته مردان ایران، برای اعزام به مسابقات پارالمیپک 2016 ریو توسط مسئولان این شهرستان بدرقه شدند.
معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس دراین مراسم گفت: حضور سه ورزشکار این شهرستان (فرهاد قائمی، زهرا دانایی طوس و آرش خرمالی) در مسابقات المپیک و پارالمپیک نشان از جایگاه و ظرفیت بالای گنبدکاووس در رشته والیبال است.
عبدالقدیر کریمی ابراز امیدواری کرد: با دعای خیر مردم ایران و گنبدکاووس این ورزشکاران نتایج خوبی در مسابقات المپیک به دست آورند.
زهرا دانایی طوس بازیکن گنبدی تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایران متولد سال 1363 و پنج سال است که در این تیم عضویت دارد و توانست با تلاش و پشتکار همه اعضای تیم ملی بانوان، سهمیه حضور درمسابقات پارالمپیک 2016 ریو را درمسابقات پارآسیایی کره جنوبی به دست آورد.
وی امیدوار است با توجه به مشاوره های فنی بسیار خوبی که از سوی کادر فنی تیم ملی به بازیکنان داده می شود و با روحیه جنگندگی بازیکنان تیم ملی، این تیم برای نخستین بار در مسابقات پارالمپیک ریو، یکی از سه مدال خوش رنگ پارالمپیک را در این رشته برای هموطنان خود به ارمغان بیاورند.
نایب قهرمانی مسابقات لیگ باشگاهای آسیا در سال 90، نایب قهرمانی مسابقات آسیا و اقیانوسیه در سال 93 و نایب قهرمانی مسابقات پارآسیایی اینچئون در سال 93 و کسب سهمیه المپیک از مهمترین افتخارات زهرا دانایی طوس بازیکن ارزنده تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایران است.
آرش خرمالی متولد 1360سال در روستای نظرچاقلی گنبدکاووس است که از سال 1380 والیبال نشسته را زیر نظر مربیانی چون عبدالجبار دولو و فرشید عاشوری آغاز کرد و در سایه دعای خیر پدر و مادر و حمایت اهالی روستا و دیگر روستاهای اطراف درسال 1384به عضویت تیم ملی والیبال نشسته جوانان درآمد و در ادامه فعالیت خود در این رشته، عضو تیم های ملی امید و بزرگسالان ایران شد.
آرش خرمالی به همراه تیم ملی والیبال نشسته ایران موفقیت های زیادی در عرصه های بین المللی و جهانی کسب کرد که کسب مقام قهرمانی جهان درسال ٨٤ کشور بوسنی، مقام قهرمانی جهان ٢٠١٠ گوانگ ژو، مقام قهرمانی بازی های آسیایی ٢٠١٤ اینچئون کره جنوبی و مقام قهرمانی جهان در انجی چین در سال ٢٠١٥ ازجمله افتخارات این والیبالیست گنبدی تیم ملی است.
آرش خرمالی در مسابقات باشگاهی ایران نیز با تیم ذوب آهن اصفهان به مقام قهرمانی چهار دوره سوپر لیگ والیبال نشسته ایران دست یافته است.
لازم به توضیح است، دو ورزشکار گنبدی قبل از اعزام به مسابقات پارالمپیک در اردوهای تیم ملی شرکت می کنند که براساس اعلام اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس اردوی مردان در دو نوبت از 19 تا 26 مرداد و از دوم تا 10 شهریور و اردوی بانوان نیز دریک نوبت از 19 تا 24 مرداد در تهران تشکیل می شود.
گفتنی است، تیم های ملی والیبال نشسته بانوان و مردان کشورمان 10 شهریور عازم ریو دو ژانیرو در برزیل می شوند.
شهرستان گنبدکاووس که از آن به پایتخت والیبال ایران یاد می شود با 360 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و این رشته مفرح ورزشی در بین مردم آن بویژه ترکمن ها طرفداران زیادی دارد./ ایرنا

با کانال تلگرامی « شبکه خبر» همراه شوید

مطالب مرتبط:

بازار نفت بعد از کاهش تولید اوپک به کدام سو می‌رود؟

برگزاری مسابقات سوارکاری تابستانه کشور در گلستان

تصادف دو خودرو سواری در تقاطع شریعتی گنبد کاووس + تصاویر

قهرمانی تیم دوچرخه‌سواری خراسان رضوی در مسابقات منطقه‌ای گلس

دمای هوا ۸ درجه خنک می شود/ ورود سامانه بارشی به گلستان از ش

نماینده گنبدکاووس در مجلس: دولت روحانی دولتی فراجناحی است/

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram