Ostandar Golestan03تورکمن نیوز- اخبار گلستان: استاندار گلستان گفت: تاکنون یک‌هزار و ۵۶۰ نوع گیاه دارویی در استان گلستان شناسایی شده‌اند.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ترکمن نیوز، استاندار گلستان گفت: تاکنون یک‌هزار و 560 نوع گیاه دارویی در استان گلستان شناسایی شده‌اند.

حسن صادقلو، صبح امروز در همایش مدیران کل دفاتر فنی استانداری‌های کشور اظهار داشت: استان گلستان می‌تواند پایلوت بزرگ کشوری برای تولید داروهای گیاهی باشد.

وی افزود: استان گلستان از استان‌های تازه‌تأسیس است که یک‌میلیون و 870 هزار نفر جمعیت، 14 شهرستان، 27 شهر و یک‌هزار و 5 روستا دارد.

استاندار گلستان تصریح کرد: از 13 اقلیم مختلف دنیا 9 اقلیم در استان گلستان وجود دارد و گاهی هم‌زمانی چند اقلیم را نیز در این استان شاهد هستیم.

وی افزود: با افتتاح راه‌آهن اینچه‌برون با 76 میلیارد تومان اعتبار، به روسیه و چین نیز متصل شدیم و ازنظر دریایی نیز در گذشته موقعیت بندری داشتیم و امروز نیز به‌دنبال ایجاد کریدور دریایی هستیم.

صادقلو گفت: استان گلستان 452هزار هکتار جنگل و 300هزار هکتار مرتع دارد اما با مشکل کم‌آبی مواجهیم و در 20 سال آینده به 6.5 میلیارد مترمکعب آب نیاز داریم که هم‌اکنون این میزان 2.5 میلیارد مترمکعب است.

استاندار گلستان با اشاره به تولیدات خاص استان گلستان گفت: خاویار، گندم و اسب ترکمن از برند‌های استان گلستان هستند، در بخش گندم با گلوتن تا 40 درصد گندم استان را برای ترکیب با گندم‌های دیگر استان‌ها از استان خارج می‌کنند.

وی گفت: هم‌اکنون 170 دانش بومی در استان داریم که اگر خوب احصاء شود زمینه‌ای اساسی برای ایجاد توسعه است، توسعه روستاها با درآمد پایدار ایجاد می‌شود.

صادقلو گفت: اگر دانش بومی روستاها را با فناوری روز بیامیزیم مدل جدیدی برای توسعه ارائه می‌شود.

وی تأکید کرد: افق‌های 1404 و 1420 استان گلستان تدوین شده و 54 دستگاه نیز سند جامع تحولی خود را تدوین کردند و 27 موضوع تحولی احصاء شده است.

صادقلو گفت: مباحث نرم‌افزاری استان نیز تدوین شده است و مسئله مهم امروز اهم و مهم کردن پروژه‌ها است و فضای مدیریتی پروژه‌های استان باید به‌سمت مدیریت سبز برود./ تسنیم

telegram

شبکه خبری گلستان، ایران و جهان:

telegram.me/TurkmensNews

مطالب مرتبط:

رکورد برق مصرفي در گلستان شکسته شد

آخرین روز نام‌نویسی انتخابات در گنبد با ثبت‌نام 6 نفر به پای

مراسم فرهنگی سفره مذهبی ماه محرم در مسجد شهرک فرمانداری گنبد

یادواره شهدای کارگر استان گلستان در گرگان برگزار شد

آشفته بازار افزایش کرایه تاکسی در روزهای پایانی سال

لزوم توجه به صنایع دستی در استان گلستان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram