امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

گلستان-ترکمن نیوز-   فرماندار شهرستان ترکمن با حضور در نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر کشور در محل نمایشگاه بین المللی تهران از غرفه های روستایی و عشایری استان گلستان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمنهای ایران،  الیاس هیوه چی پیش از ظهر امروز ضمن بازدید از سومین نمایشگاه توانمندی های روستائیان و عشایر کشور در غرفه های مختلف حضور یافت و با کارآفرینان روستایی به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

فرماندار ترکمن با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه کشوری در راستای اقتصاد مقاومتی است اظهار داشت: نمایشگاه توانمندی های روستائیان کشور برای هموطنان به خصوص اقوام و عشایر بهترین فرصت برای ارائه محصولات و تولیداتشان محسوب می شود و چنینن نمایشگاه هایی که با حضور اقوام متنوع و رنگارنگ تشکیل می گردد بستر مناسبی برای تبادلات اقتصادی، فرهنگی و گردشگری برای هموطنان ایجاد می شود.

هیوه چی در ادامه گفت: نمایشگاه توانمندی های روستائیان و عشایر در محیطی مناسب در محل نمایشگاه های دانمی و بین المللی در پایتخت تشکیل شده و از فضایی شاد و با نشاط برخوردار است, اما از نظر طراحی و غرفه بندی حرفه ای کمبودهای محسوس بود و غرفه های مختلف استانها در بینا بین یکدیگر قرار گرفته بودند حال اینکه می شد در تقسیم بندی فضای نمایشگاه برای هر استان از کشور غرفه ها را با انسجام و نظم در یک مکان و ردیف جانمایی کرد تا بازدیدکنندگان و مشتریان محصولات و تولیدات روستائیان و عشایر را استان به استان بازدید نمایند.

لازم به ذکر است سومین نمایشگاه توانمندی های روستائیان و عشایر کشور از سوی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری و با همکاری وزارتخانه ها و سازمان های ذیربط این نمایشگاه از 15 اسفند آغاز گردیده و تا 18 اسفند در محل نمایشگاه بین المللی تهران ادامه خواهد داشت.
گفتنی است کاروان استان گلستان در قالب 35 غرفه متنوع شامل آلاچیق ، غرفه های کارآفرینان برتر روستایی، ایده های برتر مرتبط با مدیریت روستایی، خانه نمادین روستایی بازسازی شده در این نمایشگاه شرکت کرده است و هر روز 3 گروه موسیقی روستایی و آیینی استان به هنر نمایی می پردازند.

در این بازدید نماینده مردم شرق استان در مجلس، فرماندار گمیشان، فرماندار آق قلا و مسئولین دیگر استانی نیز حضور داشتند.

انتشار دهنده: یاشار نیازی

 

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز