امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

فراغی گلستان 300x225 - جشنواره نکوداشت شاعر عارف ترکمن برگزار شد/راه اندازی دبیرخانه دائمی مختومقلی فراغی در گلستانفرهنگی-تورکمن نیوز: مدیرکل کانون فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان از راه اندازی دبیرخانه دائمی مختومقلی فراغی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛محبوبه رجب نسب چهارشنبه در اولین جشنواره نکوداشت مختومقلی فراغی ویژه نوجوانان اظهارکرد: یکی از اهداف برگزاری این جشنواره، شناساندن و معرفی بیشتر شخصیت و اشعار این مقام فرهنگی و برجسته قوم ترکمن به کودکان است.

وی افزود: در سال گذشته به مجموعه بنیاد مختومقلی پیشنهادی دادیم که مورد استقبال آنها واقع شد.

رجب نسب بیان کرد: در راستای کمک به معرفی هر چه بیشتر این شاعر نامدار، کتابخانه مخصوص آثار مختومقلی فراغی در شهرهای مراوه تپه و گنبدکاووس و روستای آق تقای (محل دفن این شاعر) ایجاد و در دسترس علاقه مندان به خصوص کودکان و نوجوانان قرار می‌گیرد.

وی گفت: مختومقلی شاعری نکته سنج و هوشمند بوده و اشعار وی موضوعات مختلف فرهنگی، تربیتی، اخلاقی، دینی، عشق به خدا و طبیعت و غیره را شامل می شود.

رجب نسب گفت: همچنین مقرر شد انجمن ادبیات تطبیقی شکل گرفته و مقایسه ای بین اشعار وی و سایر اشعار شاعران ایرانی صورت گیرد.

مدیرکل کانون فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان گفت: شیوه نامه این انجمن تنظیم و به تهران ارسال شده و بعد از اخذ مجوز شروع به فعالیت خواهدد کرد.

 

گردآورِی:گروه خبری تورکمن نیوز

https://turkmensnews.com

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز