TurkmensNews Telegram TN

Qayeqrani Khalij Gorganتورکمن نیوز- ورزشی: دبیر هیات قایقرانی گلستان گفت: عقب‌نشینی و پسروی آب خلیج گرگان انجام تمرین توسط قایقرانان گلستانی را با مشکل مواجه کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، علی اصولی اظهار کرد: این خلیج، محل اصلی تمرین قایقرانان استان برای افزایش آمادگی در رقابت‌های کشوری بوده و این رخداد طبیعی (پسروی دوره‌ای آب خلیج گرگان)، موجب بروز دشواری‌های فراوان برای این ورزشکاران شده است.
خلیج گرگان محدوده کم عمقی است که با خشک شدن کانال خزینی (کانال ورودی آب خزر به خلیج گرگان) هم اینک فقط از طریق کانال 'چپ اوغلی' به دریای خزر وصل می‌شود.
این شاهراه حیاتی در سال‌های اخیربه دلیل پایین رفتن سطح آب دریا و انباشت رسوبات، بشدت کم عمق شده و جلوی جریان آب را به خلیج گرفته است.
اصولی در ادامه بیان کرد: علاوه بر خلیج گرگان که محل تمرین قایقرانان گرگانی است، ورزشکاران دیگر شهرهای استان در آب بندان ها و یا آب‌های پشت سدها تمرین می‌کنند.
دبیر هیات قایقرانی گلستان افزود: یکی از مشکلات حضور قایقرانان در آب بندان‌ها، مالکیت این بخش‌ها توسط اشخاص و دشواری جلب رضایت آن‌ها برای استفاده ورزشکاران برای تمرین است.
اصولی ادامه داد: در علی آبادکتول و گنبدکاووس به عنوان دو شهر اصلی و دارای استعداد استان در بحث قایقرانی، مشغول مذاکره برای جلب رضایت مسئولان در استفاده از آب پشت سدها توسط قایقرانان هستیم.
وی گفت: با وجود این شرایط دشوار در فراهم کردن امکانات اولیه انجام این ورزش، شرایط قایقرانی گلستان مطلوب و آینده آن در سطح کشور و آسیا روشن است.
دبیر هیات قایقرانی گلستان بیان کرد: در سال‌های اخیر همواره در ترکیب تیم ملی رده‌های سنی گوناگون این رشته، چند ورزشکار گلستانی عضویت داشتند که این موفقیت نتیجه تلاش چند ساله در استعدادیابی و پرورش ورزشکاران در رده‌های سنی پایه است.
اصولی اظهار کرد: دو مربی آموزش دیده و کاربلد مسئولیت آموزش 12 ورزشکار حرفه‌ای قایقرانی استان را بر عهده دارند که امیدواریم در سایه تلاش آن‌ها شاهد افزایش افتخارات قایقرانی استان باشیم.
وی افزود: قایقرانی ورزشی مفرح ، گران و در عین حال ناشناخته بوده که لازم است تبلیغات بیشتری بر روی این رشته با هدف علاقمندسازی بیشتر جوانان برای حضور حرفه ای در آن انجام شود.
دبیر هیات قایقرانی گلستان ادامه داد: یکی از مشکلات این رشته، گران بودن وسایل اولیه انجام آن مانند قایق و پارو است که هیات قایقرانی در حد امکان وسایل مورد نیاز ورزشکاران را در اختیار آنان قرار می دهد.
اصولی گفت: در فصل تابستان که به دلیل فراهم بودن زمینه حضور دانش آموزان و دانشجویان ، تعداد ورزشکاران این رشته افزایش می یابد، با مشکل کمبود قایق و پارو مواجه می شویم که امیدواریم با حمایت مسئولان اداره کل ورزش و جوانان استان و فدراسیون قایقرانی، این مشکل برطرف شود.
به گزارش ایرنا عادل مجللی از جمله قایقرانان گلستان است که در روزهای اخیر در رقابت های آبهای آرام قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک، مدال برنز بخش کانو تکنفره 200متر مردان بزرگسال را کسب کرد.
مسابقات آب‌های آرام قهرمانی آسیا از 13 آبان به میزبانی شهر پالمبانگ اندونزی آغاز شد و 16 این ماه به پایان رسید./ایرنا

مطالب مرتبط:

انتقال آب دریای خزر به گلستان/آب باید ارزش‌گذاری شود

آتش‌سوزی خودرو در پمپ بنزین گرگان

شهردار گرگان همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد

ثامن مشهد 83 - شهرداری گرگان 67 در مسابقات پلی‌آف لیگ برتر ب

خدمات رایگان اتوبوسرانی شهرداری گرگان برای عزاداران حسینی

رقابت‌های قوی‌ترین زنان گرگان برگزار می‌شود

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram