امروز : جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    84344

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    10:11 | ۲۴ مهر ۱۳۹۹

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

های کرونایی گلستان 300x200 - وفات ناشی از کرونا در گنبدکاووس افزایش ۶۰ درصدی داردترکمن نیوز:  رییس اداره ثبت احوال گنبدکاووس اعلام کرد که در نیمه نخست امسال یک‌هزار و ۲۴۰ مورد فوت در این شهرستان مرزی ثبت شده که ۴۹۷ مورد معادل تقریبی ۶۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بوده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  جلیل گلدی امانزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، شیوع کرونا و مرگ و میر ناشی از آن‌را علت اصلی افزایش آمار فوتی‌ها در گنبدکاووس دانست و افزود: بیماری‌های قلبی و عروقی و سکته‌های مغزی، سوانح رانندگی و کهولت سن از دیگر علل مرگ میرهای ۶ ماه نخست امسال در این شهرستان بوده است.

وی اضافه کرد: شیوع ویروس کووید ۱۹ همچنین سبب کاهش ۳۱۵ مورد معادل تقریبی ۱۷ درصد ازدواج ها در گنبدکاووس شد و آمار یک‌هزار و ۹۸۲ ازدواج ۶ ماهه نخست سال گذشته را به یک‌هزار و ۵۷۷ مورد رساند.

امانزاده، درخصوص آمار ثبت شده طلاق طی ۶ ماه نخست امسال نیز گفت: در این مدت ۳۶۱ مورد طلاق در گنبدکاووس ثبت شد که تنها چهار مورد کمتر از مدت مشابه سال قبل است.

به گفته وی، نسبت ازدواج به طلاق در ۶ ماهه نخست امسال در گنبدکاووس، ۶ به یک است یعنی به ازای هر ۶ ازدواج یک طلاق ثبت شد.

رییس ثبت احوال گنبدکاووس همچنین از ثبت سه هزار و ۴۸۸ مورد ولادت در این شهرستان طی نیمه نخست امسال خبر داد و اظهار داشت: این تعداد ولادت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۱۰ مورد کاهش داشت.

امانزاده درخصوص صدور کارت هوشمند ملی برای واجدین شرایط در گنبدکاووس نیز گفت: تاکنون کارت هوشمند برای ۹۱ درصد مردم این شهرستان صادر شده و ۲۴ هزار نفر معادل ۹ درصد هنوز درخواستی برای دریافت کارت نداده‌اند.

به گزارش ایرنا سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت دیروز چهارشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس گفت که براساس معیارهای قطعی تشخیصی، چهار هزار و ۸۳۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۲۳۷ نفر بستری شدند با این حساب، مجموع بیماران کرونا به ۵۱۳ هزار و ۲۱۹ نفر و شمار جانباختگان به ۲۹ هزار و ۳۴۹ نفر رسید.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز