امروز : سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

Asbdavani 1 1 300x200 - هفته یازدهم و قهرمانی کورس بهاره گنبدکاووس برگزار شد+عکساخبار اسبدوانی -ترکمن نیوز- هفته یازدهم و قهرمانی رقابت‌های کورس اسبدوانی بهاره گنبدکاووس با حضور علاقه مندان به این ورزش بومی و اصیل ترکمن صحرا با شرکت 50 راس اسب در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمن‌های ایران، در هفته یازدهم رقابت‌های کورس اسبدوانی بهاره گنبدکاووس روز جمعه 21 اردیبهشت ماه 64 راس اسب ثبت نام کردند که از این تعداد 14 رأس اسب به دلایل فنی حذف شدند و 50 رأس اسب از نژادهای دوخون، ترکمن و تروبرد داخلی در 7 دور 1000 متر و 1700 متر با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در دور اول اسب‌های 3 تا 5 سال، 8 تا 12 امتیاز، نژاد ترکمن، به مسافت 1700 متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که رامین قهرمانی با اسب رزیتا ساجد زودتر از خط پایان گذشت و آق اویلی بشگرد با اسب بوران سنجر و نورمحمد بهادر با اسب آرای گزل به ترتیب جایگاه دوم و سوم را کسب کردند و یعقوب انفاس در این دور جایگاه چهارم را با اسب آهوی نوروزی کسب کرد.

 

تصاویر منتخب دور اول هفته قهرمانی کورس بهاره گنبد کاووس

در دور دوم اسب‌های 2 سال ،مبتدی، دوخون، به مسافت 1000 متر با یکدیگر رقابت کردند که یاسر جرجانی با اسب سای دریم به کسب مقام اول شد و یعقوب انفاس با اسب داشقین و آرمین آق آتابای با اسب ایوانکا به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند و در این کورس بنیامین ملایی با اسب شیر شاه در جایگاه چهارم قرار گرفت.

 

تصاویر منتخب دور دوم هفته قهرمانی کورس بهاره گنبد کاووس

در دور سوم اسب‌های 3 تا 4 سال ،از 16 تا 22 امتیاز، تروبرد داخلی، به مسافت 1700 متر با یکدیگر رقابت کردند که نورمحمد بهادر با اسب پامادور به کسب مقام اول شد و کمال دلیجه عطا با اسب ریو آچا و آرمین آق آتابای با اسب رایکا به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند و در این کورس رامین قهرمانی با اسب فونگ هج در جایگاه چهارم قرار گرفت.

 

تصاویر منتخب دور سوم هفته قهرمانی کورس بهاره گنبد کاووس

حضور “امیر شیر توماج فرماندار و رییس هیات سوارکاری شهرستان گمیشان” در مسابقات قهرمانی کورس بهاره گنبد کاووس و تقدیم کاپ به قهرمان دور سوم


رقابت در دور چهارم میان اسب‌های از 4 تا 8 سال، هندیکاپ، دوخون، به مسافت 1700 متر شکل گرفت که آرمین آق آتابای با اسب عالم ناب زودتر از خط پایان عبور کرد و کمال دلیجه عطا با اسب شه راد و آق اویلی بشگرد با اسب آتیک به ترتیب دوم و سوم شدند و نورمحمد بهادر با اسب بازنوش قره بلاغ در جایگاه چهارمی قرار گرفت.

 

تصاویر منتخب دور چهارم هفته قهرمانی کورس بهاره گنبد کاووس

 

در دور پنجم اسب‌های از 3 تا 4 سال، از 24 تا 34 امتیاز، دوخون، به مسافت 1700 متر با یکدیگر رقابت کردند که ابوطالب چاری زاده با اسب داگلاس اولین نفر از خط پایان عبور کرد و کمال دلیجه عطا با اسب آلتون سا و نورمحمد بهادر با اسب نفس نفرات دوم و سوم این دور را به دست آوردند و مهرداد خوجملی با اسب بای بای گلد چهارمین نفر بود که به خط پایان رسید.

تصاویر منتخب دور پنجم هفته قهرمانی کورس بهاره گنبد کاووس

 

در دور ششم اسب‌های از 3 تا 4 سال، از 8 تا 14 امتیاز، تروبرد داخلی، به مسافت 1700 متر با یکدیگر رقابت کردند که مهران عطا با اسب گلدن بل اولین نفر از خط پایان عبور کرد و آرمین آق آتابای با اسب اروگیت و ابوطالب چاری زاده با اسب ایلیا نفرات دوم و سوم این دور را به دست آوردند و بنیامین جرجانی با اسب تاوانتیا چهارمین نفر بود که به خط پایان رسید.

تصاویر منتخب دور ششم هفته قهرمانی کورس بهاره گنبد کاووس

 

در دور هفتم اسب‌های از 3 تا 4 سال، از 0 تا 6 امتیاز، تروبرد داخلی، به مسافت 1700 متر با یکدیگر رقابت کردند که امیر مختومی با اسب مگنوم اولین نفر از خط پایان عبور کرد و بنیامین جرجانی با اسب اکسلنت و کمال دلیجه عطا با اسب ویلسون کروم نفرات دوم و سوم این دور را به دست آوردند و آرمین آق آتابای با اسب فوردو چهارمین نفر بود که به خط پایان رسید.

 

تصاویر منتخب دور ششم هفته قهرمانی کورس بهاره گنبد کاووس

 

به گزارش خبرنگار ترکمن نیوز: در پایان رقابت های امروز مبلغ ۹۶۲/۵۰۰/۰۰۰ هزار ریال جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا هفتم کورس‌های ۷ گانه اهدا شد.

 

آق آتابای 300x184 - هفته یازدهم و قهرمانی کورس بهاره گنبدکاووس برگزار شد+عکسمعرفی بهترین چابکسوار هفته

در پایان هفته یازدهم رقابت‌های کورس اسبدوانی بهاره گنبدکاووس، آرمین آق آتابای چابکسوار برتر هفته یازدهم کورس بهاره ۱۳۹۷ گنبدکاووس شد.

 

لیست اسب هایی که به دلایل فنی نتوانستند در رقابت امروز شرکت داشته باشند:

دور1: بوران کلهر – سلطان2
دور 2: بلک هورس – بتو2
دور 3: رسپکتیبل
دور 4: پیر بابا – دومنیک – ویمتو
دور 5: سیگان – دراگل – آسیکس
دور 6: ابر سیاه
دور 7: سلنا – براون استار

 

مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

 

خبرنگار: یاشار نیازی

روابط عمومی هیات سوارکاری گنبد کاووس

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز