امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

300x200 - داروی معروف قلب، ضد سرطان از آب درآمدترکمن نیوز- سیناپرس:  محققان می‌گویند که بر اساس یافته های جدید، وارفارین داروی معروف قلب دارای پتانسیل ضد سرطان است.

طبق مطالعه محققان دانشگاه کلمبیا، وارفارین، یک رقیق کننده خون که به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد، به نظر می‌رسد خواص ضد سرطانی قوی دارد. این مطالعه که بر روی سلول‌های انسانی و موش انجام شد، نشان داد که وارفارین مانع از تداخل تومورها با مکانیسم خود تخریبی می‌شود که این روند را سلول‌ها با تشخیص جهش یا سایر ناهنجاری‌ها شروع می‌کنند.

مسئول این مطالعه، وی گو، استاد پاتولوژی و زیست شناسی سلولی آبراهام و میلدرد گلدشتاین (در موسسه ژنتیک سرطان) در کالج پزشکان و جراحان واگلوس دانشگاه کلمبیا، می گوید: یافته‌های ما نشان می‌دهد که وارفارین، که قبلاً توسط FDA تأیید شده است، می‌تواند برای درمان انواع سرطان‌ها از جمله سرطان پانکراس استفاده شود.

این مطالعه با عنوان “تنظیم VKORC1L1 برای سرکوب تومور با واسطه p53 از طریق متابولیسم ویتامین K حیاتی است” و در Cell Metabolism منتشر شد. دانشمندان محقق پسادکتری، شین یانگ، و ژ وانگ، به عنوان اولین نویسندگان به طور مساوی مشارکت داشتند.

کشف وارفارین یک یافته غیرمنتظره از مطالعه ای بود که برای کشف فرآیندهای مولکولی تنظیم کننده فروپتوز، مکانیزم مرگ سلولی که اخیراً توسط برنت استاکول، دکتر شیمیدان کلمبیایی، دانشیار دپارتمان علوم زیستی و شیمی و دانشمندان دیگر کشف شد، طراحی شده بود.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز