امروز : سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

Farmandari 20Kh 300x187 - مدیران برای اوقات فراغت جوانان نیازسنجی کنندگنبدکاووس-ترکمن نیوز- معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس با مهم دانستن توجه به نیازهای اقشار مختلف جامعه، بویژه نسل جوان در برنامه ریزی ها از جمله اوقات فراغت، از مدیران این شهرستان خواست به این مقوله توجه جدی داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران، به نقل از ایرنا، عبدالقدیر کریمی روز یکشنبه در دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان گنبدکاووس گفت: علاوه بر نیاز سنجی، استفاده از ظرفیت ادارات و نهادهای دولتی، بخش خصوصی و تشکل های مردم نهاد و ایده های خلاقانه آنان برای غنی سازی اوقات فراغت نسل جوان لازم است.
وی با بیان اینکه در فصل تابستان آمار بزهکاری ها و ناهنجاری های اجتماعی روند صعودی به خود می گیرد، افزود: براین اساس برنامه ریزی ها برای غنی سازی اوقات فراغت نسل جوان اعم از دختران، پسران و خانواده ها ضروری است.
کریمی با تاکید بر ضرورت نظارت و ساماندهی گیم نت ها (اماکن بازی های رایانه ای) بر اساس گروه های سنی، استفاده از ظرفیت حیاط مدارس برای برگزاری مسابقات ورزشی در محلات، استفاده از پارک های محله ای و مساجد برای اوقات فراغت جوانان گنبدی، اضافه کرد: علاوه بر این، استمرار طرح اردوهای جهادی بسیج نیز فرصت خوبی برای جوانان علاقه مند است.
وی، برنامه ریزی برای اوقات فراغت جوانان در مناطق روستایی را نیز مهم دانست و تصریح کرد: جوانان و نوجوانان خوب و با استعدادی در روستاها گنبدکاووس هستند که با اجرای طرح های اوقات فراغت و برپایی کلاس های آموزشی می توان آنان را در مسیر شکوفایی قرار داد.
سرپرست اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس نیز دراین جلسه با بیان اینکه طرح اوقات فراغت صرفا ویژه فصل تابستان نیست و ادارات و نهادها باید برای کل ایام سال در این حوزه برنامه ریزی داشته باشند، گفت: این اداره برای فصل تابستان جوانان و نوجوانان در 26 رشته ورزشی پرطرفدار کلاس ها و دوره های آموزشی در نقاط مختلف شهر و روستاهای این شهرستان برگزار می کند.
محمدعلی رحیمیان افزود: برگزاری نخستین دوره مسابقات گل کوچک با توپ پلاستیکی و برگزاری بازی های بومی و محلی در محلات با همکاری مشارکت دو تشکل مردم نهاد دارای مجوز از این اداره از مهمترین برنامه های ورزش و جوانان برای ایجاد شور و نشاط در بین نسل جوان و خانواده ها می باشد.
دراین جلسه که با تجلیل از سه جوان نخبه گنبدی همراه بود، برخی مدیران دولتی و چندتن از مدیران تشکل های مردم نهاد این شهرستان نیز به بیان برنامه ها و نقطه نظرات و پیشنهادهای خود برای برگزاری بهتر اوقات فراغت جوانان دراین شهرستان پرداختند.
فعالیت 52 کانون ورزشی درون مدرسه و برپایی 52 پایگاه فرهنگی و هنری توسط آموزش و پرورش برای اوقات فراغت دانش آموزان و فرهنگیان، حمایت از سازمان های مردم نهاد توسط ادارات و نهادها و استفاده از ظرفیت های آنان، توجه به ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی، راه اندازی خانه ورزش در روستاها، توجه به توانمندسازی جوانان در کلاس های اوقات فراغت، توجه به اوقات فراغت بانوان و راه اندازی پیست دوچرخه سواری ویژه آنان و نیز نصب وسایل ورزشی در محلات از مهمترین نقطه نظرات برخی شرکت کنندگان در این جلسه بود.

لینک عضویت کانال تلگرام

https://t.me/ITNAnews

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز