امروز : جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    86745

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    13:50 | ۱۸ آذر ۱۳۹۹

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

1607414473 s10 300x169 - اجرای سیکل ترکیبی نیروگاه برق علی آبادکتول و سد نرماب مینودشت برای گلستان حیاتی است0ترکمن نیوز: استاندار گلستان با تقدیر از اجرای پویش هر هفته الف ب ایران وزارت نیرو گفت: اجرای سیکل ترکیبی نیروگاه برق علی آباد کتول که منجر به افزایش ظرفیت و بهره‌وری این نیروگاه می‌شود و تکمیل مخزن سد نرماب مینودشت با تخصیص اعتبار 110 میلیارد تومانی که مانعی بروز خسارات آتی در سیلاب‌‌های احتمالی می‌شود، برای گلستان حیاتی است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛ هادی حق شناس در آیین افتتاحات پروژه های آب و برق استان بصورت ویدئو کنفرانس با وزیر نیرو و با حضور دکتر منتظری و مهندس سنگدوینی نمایندگان مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامیاظهار داشت: ارزش ریالی افتتاحات امروز در استان بیش از 400 میلیارد تومان است و این مسئله که بخش عمده آن متعلق به بخش خصوصی است مایه خشنودی است.

وی تصریح کرد: از وزارت نیرو جهت توجه به سد شصتکلاته در لایحه بودجه 1400 تشکر می‌کنیم و امیدواریم مساعدت لازم جهت حفر 20 حلقه چاه برای تامین آب شرب مردم گرگان را داشته باشند.

استاندار گلستان گفت: وضعیت استان در تامین برق متناسب با نیاز است و در برخی فصول سال تولید برق استان بیش از نیاز بوده است و امروز شاهد بهره‌برداری از نیروگاه ۲۵ مگاواتی با مشارکت بخش خصوصی هستیم.

حق شناس یادآور شد: گلستان در تامین آب شرب شهری و روستایی نیازمند تقویت است چرا که در حال حاضر تامین آب شرب روستایی استان 73 درصد است که از میانگین کشوری 2 درصد کمتر است.

وی ادامه داد: در زمینه فاضلاب گلستان دچار عقب افتادگی‌هایی است که در لایحه بودجه سال آنیده توجه ویژه به آن شده و باید تلاش کنیم در سنوات آتی این مسئله را مرتفع سازیم.

لازم به ذکر است در راستای پویش هر هفته الف ب ایران وزارت نیرو در هفته سی و یکم این پویش در سالی که به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی سال جهش تولید نامگذاری شده است، با افتتاح عملیات آبرسانی به ۳۹ روستا با اعتباری بالغ بر 410 میلیارد تومان و جمعیتی بالغ بر ۴۰۲۷۶نفر ، از آب شرب پایدار ، سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌گردند.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز