Parvandehaye Gazaei 25 Dayاخبار گنبد کاووس-تورکمن‌نیوز: رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: آسیب‌های اجتماعی و تعداد پرونده‌های ورودی به محاکم قضائی شهرستان گنبدکاووس باید کاهش یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اخبار ترکمن، به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، هادی هاشمیان در بازدید از حوزه قضائی گنبدکاووس اظهار داشت: کمبود فضای اداری در دادسرای این شهرستان با توجه به حجم مراجعین و پرونده‌ها، کار را برای قضات و کارمندان مشکل کرده بود که به همین منظور تا آخر امسال به فضای فیزیکی ساختمان دادسرا اضافه می شود.

وی در جمع کارکنان قضایی و اداری این شهرستان با اشاره به آمار بالای پرونده‌های ورودی به محاکم استان از رئیس و دادستان این شهرستان خواست: با کمک و همفکری علما، برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و کاستن از پرونده های ورودی به محاکم تلاش کنند.

هاشمیان افزود: از حضور علما برای فعال کردن هسته‌های صلح و سازش در پرونده های خاص هم می توان بهره برد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با تاکید بر این که  سرعت دادرسی و رسیدگی عادلانه همچنان مهم ترین خواسته مردم و اولویت دادگستری های استان است گفت: آسیب شناسی آرای نقض شده دادگاه های بدوی استان در محاکم تجدید نظر ، برگزاری دوره های آموزشی تکنیک های دادرسی به منظور تشکیل پرونده هایی با مدارک و شواهد قابل استناد در محاکم ، فراگیر کردن استفاده از سیستم مدیریت پرونده های قضایی و راه اندازی سامانه ی ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی از جمله تلاش های دادگستری استان برای کاستن از فرآیند دادرسی در استان است.

هاشمیان، ساماندهی واحد‌های اجرای احکام کیفری و مدنی و تعیین تکلیف پرونده‌هایی که از سال 92 و قبل از آن در شعب مانده‌اند را از دیگر برنامه‌های در  اولویت حوزه‌های قضایی استان دانست.

هاشمیان همچنین بر استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس هم تاکید کرد و از قضات خواست: استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس را جدی بگیرند.

 

مطالب مرتبط:

نوشابه نخورید به 7 دلیل

اعتیاد و خیانت همسران دو عامل اصلی طلاق توافقی در گنبدکاووس

عضو شورای اسلامی شهر گنبدکاووس : زنان در پیروزی و انقلاب و ت

اسکان دو هزارو 692 مسافر نوروزی درمدارس گنبدکاووس

بهره‌برداری از خانه والیبال گنبدکاووس در دهه فجر

برنامه کامل دور رفت لیگ برتر والیبال بانوان به روز شده در 29

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram