امروز : سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

برنامه ریزی راهبردی همگانی کردن ورزش در مجموعه توچال

پیست اسکی تله کابین توچال در واپسین روزهای آبان 97 بازگشایی شد

  • کد خبر :

    40434

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    20:54 | ۲۷ آبان ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

کابین توچال 2 300x194 - پیست اسکی تله کابین توچال در واپسین روزهای آبان 97 بازگشایی شداخبار ورزشی– ترکمن نیوز- پیست اسکی توچال بعداز سال‌ها دوران بارش کم نزولات آسمانی امسال در واپسین روز های آبان ماه افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران، سید محمد پرهیزگار مدیر عامل مجموعه فرهنگی ورزشی توچال با اعلام خبر فوق در آیین افتتاح سالانه پیست اسکی مجموعه توچال با حضور سردار ذوالقدر از فرماندهان ارشد نیروی انتظامی، افتخاری رییس فدراسیون اسکی کشور، سرهنگ مرادی سر کلانتر یکم انتظامی کلان شهر تهران و همچنین سرهنگ یادگاری رییس پلیس کوهستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: افتتاح پیست اسکی با توجه به نظر کارشناسی فدراسیون اسکی و مجوز‌های قانونی از مراجع ذیصلاح صورت گرفته است و تعرفه استفاده از پیست معادل ۹۸۰ هزار ریال است که شامل بلیط رفت و برگشت به ایستگاه هفت و استفاده از پیست اسکی و مالیات بر ارزش افزوده می‌باشد.

کابین توچال 1 300x194 - پیست اسکی تله کابین توچال در واپسین روزهای آبان 97 بازگشایی شد

وی افزود: البته به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری حین بازدید از مجموعه توچال مبنی بر همگانی کردن ورزش برخی تسهیلات از جمله استفاده رایگان خانواده معظم شهدا و جانبازان، تخفیف‌های ۴۰ تا ۷۰ درصدی برای خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و سایر تسهیلات مصوب برای بازدید‌های گروهی و سازمانی پیش بینی شده است که به همراه سایرتعرفه‌های حمایتی پس از بازگشایی سایر پیست‌های اسکی اعلام می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به تسهیلات ویژه آموزش اسکی برای دانش آموزان و دانشجویان تاکید کرد برنامه ریزی مدیریت مجموعه به گونه‌ای بوده که استفاده از مجموعه تفریحی، فرهنگی و ورزشی توچال مختص قشر خاصی نباشد و همه مردم از اقشار مختلف بتوانند از مجموعه استفاده کنند و افزایش ۱۰۰ درصدی تعداد بازدید کنندگان از سال ۹۳ تا سال ۹۶ نیز خود گواهی بر این ادعا است.

کابین توچال 3 300x194 - پیست اسکی تله کابین توچال در واپسین روزهای آبان 97 بازگشایی شد

استفاده از کابین ایرانی در توچال
مدیرعامل توچال در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران از بومی‌سازی کابین در کشور خبر داد و با اعلام این‌که هزینه تولید کابین با فناوری روز ۱۰ درصد قیمت نمونه خارجی آن است، گفت:‌بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا یک سال آینده تمام مجموعه تله‌کابین توچال به کابین‌های ساخت داخل تجهیز می‌شود.
سیدمحمدرضا پرهیزکار اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی در مجموعه توچال به معنای واقعی همسو با ابلاغ سیاست‌های آن اجرا شد. در این راستا برای اولین‌بار فناوری تولید کابین در کشور بومی‌سازی شدو امروز کابین‌ها را با ۱۰ درصد قیمت‌ها نمونه خارجی و با رعایت الزامات استاندارد و فناوری روز در داخل کشور تولید می‌کنیم.
وی با اشاره به برخورداری تله کابین از استاندارد‌های لازم، حداکثر ظرفیت فعلی خدمات دهی در مجموعه را حدود ۶۰۰ نفر در ساعت اعلام کرد و گفت: ظرفیت بین المللی استفاده از تله کابین معادل ۱۲۰۰ تا ۲۸۰۰ نفر است و گاهی به دلیل ازدحام جمعیت در برخی از روز‌های تعطیل به جهت رعایت ایمنی و ارایه خدمات استاندارد و کیفی مجبور به عذر خواهی از مراجعه کنندگان عزیز و عدم فروش بلیط مازاد هستیم و امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته تیم پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاهی و پس از تشکیل کنسرسیومی مشترک امکان توسعه خطوط تله کابین فراهم شود.
وی در انتها با اعلام سامانه پیشنهادات و انتقادات با شماره ۲۴۸۷۵۰۰۰ از عموم مراجعه کنندگان به مجموعه توچال درخواست کرد که نظرات خود را برای بازمهندسی فرآیند ارایه خدمات به سامانه اعلام کنند.

کابین توچال 4 300x194 - پیست اسکی تله کابین توچال در واپسین روزهای آبان 97 بازگشایی شد

تایید امنیت کامل توچال در آیین افتتاح سرهنگ عباس مرادی سر کلانتر یکم انتظامی کلان شهر تهران با تقدیر از تعامل موثر مدیران و کارکنان مجموعه توچال گفت:: فرماندهی پلیس کوهستان سرهنگ یادگاری و سرکلانتری یکم با مجموعه توچال همکاری بسیار موفق و مثمر ثمری دارند و خوشبختانه در راستای نظم و امنیت عمومی و اجتماعی تا کنون شاهد هیچ اتفاق ناگواری نبودیم، وی خاطر نشان کرد از زمان شروع به کار خطوط تل کابین تا پایان خدمات دهی همکاران پرتلاش و متخصص پلیس کوهستان در مجموعه حضور و تردد دارند و خدمات لازم را در زمینه برقراری نظم و امنیت و پیشگیری ارایه می‌کنند.

 

منبع: mfnews.ir

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز