امروز : سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    16857

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    12:35 | ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

ولگرد 300x209 - سگ‌های ولگرد یکی از چالش‌های جدی حوزه بهداشت و درمان در گنبدکاووس استبهداشت ودرمان-ترکمن نیوز- فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه وجود سگ‌های ولگرد یکی از چالش‌های جدی حوزه بهداشت و درمان در گنبدکاووس است، گفت: با همکاری یکی از سازمان های مردم نهاد سگ‌های ولگرد در شهرستان گنبدکاووس ساماندهی می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران عبدالقدیرکریمی صبح امروز در جلسه ساماندهی سگ‌های ولگرد در گنبدکاووس اظهار داشت: قرار است سگ های ولگرد توسط سازمان مردم نهاد زنده‌گیری شده و واکسیناسیون‌های لازم به آنها ترزیق شود و پلاکی مبنی بر بهداشتی‌ بودن در گوش آن‌ها حک شود تا ضمن گندزدایی و رعایت کامل بهداشت این سگ‌ها در فضایی مناسب نگهداری شوند.

وی افزود: سگ‌های ولگرد یکی از چالش‌های جدی حوزه بهداشت و درمان است و ما خوشحال هستیم که یک اقدام مردمی در جهت بهداشت و حمایت از حیوانات این اقدام را در شهرستان انجام خواهد داد.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: اقدامات این سازمان مردم نهاد مانند عقیم سازی, گندزادیی, واکسینه کردن و از این نظیر در جلسه‌ای کارشناسی خواهد شد و با در نظر گرفتن ملاحظات و رعایت بهداشت, مصوبات لازم اتخاذ می‌شود.

کریمی تاکید کرد: اگر طرحی که این اقدام برای نگهداری سگ‌های ولگرد ارائه داده, اتفاق بیافتد, گنبدکاووس در سطح استان, نخستین شهرستان و در کشور پس از رشت, مهرشهر کرج و قزوین جزو چند شهر در کشور برای این موضوع خواهیم بود.

فرهاد شیبک, معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: با توجه به وسعت و جمعیت بالای روستایی شهرستان گنبدکاووس و نوع فعالیت دامداری و کشاورزی, سگ‌های زیادی در روستاها با مالکیت و یا بدون مالکیت وجود دارد و این مشکلاتی را برای ساکنین ایجاد می‌کند.

رویا کاوه, مدیرعامل موسسه مردم نهاد اظهار داشت: از سال 94 موسسه پیگیر, زمینی از طرف شهرداری است تا بتوانیم سگ‌های ولگرد را زنده‌گیری کرده و همه موارد بهداشتی را در مورد آنها انجام دهیم که هنوز زمین خاصی برای این امر معرفی نشده است.

وی در ادامه گفت: هدف ما زنده‌گیری و جلوگیری از اتلاف سگ‌ها, گندزدایی, واکسینه کردن, و پلاک کردن سگ‌های بهداشتی و رهاسازی آنها است تا هیچ‌گونه خطری برای انسان در حوزه بیماری‌های مشترک انسان و دام به وجود نیاید./تسنیم

لینک عضویت در کانال

https://t.me/ITNAnews

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز