امروز : سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    32792

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    15:43 | ۲۴ مرداد ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

موزه شمال شرق کشور به 8 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد  300x186 - بزرگترین موزه شمال شرق کشور به 8 میلیارد تومان اعتبار نیاز داردگنبدکاووس– ترکمن نیوز- سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گنبدکاووس گفت: بزرگترین موزه شمال شرق کشور در این شهرستان به ۸ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز دارد که با تخصیص به‌موقع اعتبارات، این پروژه تا پایان برنامه ششم احداث و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران، امیرعلی گل‌چشمه اظهار کرد: سامانه رصد از 20 روز قبل فعال شده و در این مدت 64 پرونده اشتغالزایی در آن به ثبت رسیده و همچنین در سامانه کارا نیز 95 پرونده اشتغال ثبت شده است.

وی افزود: از تعداد 95 پرونده در سامانه کارا، 77 پرونده به بانک معرفی شده و 18 پرونده در دست اقدام است که میانگین تسهیلات برای اشتغالزایی در حوزه صنایع دستی بین 10 تا 30 میلیون تومان هر فرد است.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گنبدکاووس افزود: در حوزه مشاغل خانگی نیز امسال 53 پرونده با تسهیلات 10 میلیون تومان با کارمزد 6 درصد به بانک معرفی شده‌اند.

به گفته وی، امسال 64 کارت برای هنرمندان حوزه صنایع دستی صادر و 69 کارت نیز برای مدت یکسال تمدید شد.

گل‌چشمه با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان در زمینه بوم‌گردی خاطرنشان کرد: تا سال گذشته هیچ فعالیت بوم‌گردی در شهرستان گنبدکاووس صورت نگرفته بود و امسال با پیگیری‌های انجام شده، 5 مجوز در حوزه بوم‌گردی از استان دریافت کردیم. علاوه براین 24 پرونده حوزه گردشگری در بخش‌های مختلف مانند سفره‌خانه، بوم‌گردی، مجتمع توریستی و هتل در دست بررسی قرار دارد.

وی با اشاره به نیازهای اعتباری این بخش گفت: مبلغ اعتباری درخواستی میراث فرهنگی شهرستان از کمیته برنامه‌ریزی 12 میلیارد و 680 میلیون تومان برای موزه، برج قابوس، مرکز تخصصی صنایع دستی، ثبت حریم میراث و ابنیه‌، دیوار تاریخی جرجان و غیره بود که با حدود 3 میلیارد تومان آن موافقت شد.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گنبدکاووس ادامه داد: موزه بزرگ شمال شرق کشور در ابتدا به مساحت یکهزار و 300 مترمربع مجوز گرفته شد که بعد از مطالعات این مساحت به 3 هزارو 400 مترمربع افزایش یافت. طبق توافق صورت گرفته، قرار است به هر میزان اعتباری که استان به این پروژه اختصاص دهد، به همان مقدار هم اعتبارات ملی تخصیص پیدا کند که تاکنون بیش از 850 میلیون تومان برای گرفتن مشاور، انجام مطالعه و دریافت مجوز آب، برق، گاز و آزمایش خاک هزینه شده است.

وی با بیان اینکه ساخت بزرگترین موزه شمال و شرق کشور نیاز به 8 میلیارد تومان اعتبار دارد، افزود: امسال در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان مبلغ یک میلیارد و 100 میلیون تومان برای این موزه در نظر گرفته شده که اگر به همین میزان هم اعتبارات ملی تخصیص یابد تا پایان برنامه ششم، این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

لینک عضویت کانال تلگرام

https://tlgrm.in/ITNAnews

منبع: tasnimnews.com

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز