امروز : جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده:

اسب و فرش ترکمن قابلیت ثبت جهانی دارد

آماده 1024 1 300x190 - اسب و فرش ترکمن قابلیت ثبت جهانی داردتورکمن نیوز: مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: با بیان این که خسارت زنان فعال مشاغل خانگی در سیل جبران می شود، گفت: اسب و فرش ترکمن قابلیت ثبت جهانی دارد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  دکتر فریبا نظری پورکیایی در همایش زنان کارآفرین استان گلستان با حضور دکتر حق شناس استاندار گلستان و مدیران ارشد استانی و بانوان کارآفرین با اشاره به طرح شهرهای خلاق جهان که از سال 2002 توسط یونسکو مورد توجه قرار گرفته، اظهار کرد: تاکنون شهرهای رشت و اصفهان از ایران در این طرح به ثبت رسیده اند و شهرهای گلستان با توجه به ظرفیت اسب ترکمن و فرش ترکمن قابلیت این ثبت جهانی را دارند.

وی یادآور شد: ایجاد بازارچه دائمی فروش و عرضه محصولات تولید شده توسط بانوان ضروری است و البته بانوان باید آموزش های لازم را پیش از ورود به بازار ببینند.

مشاور وزیر کشور درامور زنان و خانواده با بیان اینکه باید گزارشی از صاحبان مشاغل خانگی خسارت دیده در سیلاب گلستان تهیه شود افزود:  خسارت بانوانی که در سیل ابزار یا کارگاه هایشان آسیب دیده است را باید جبران کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین برنامه های در دست اقدام رفع مشکل بیمه مشاغل خانگی خصوصاً قالی بافان و فرش بافان است که با همکاری سازمان تامین اجتماعی بزودی حل خواهد شد.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز