Hourse 2 M TNاسبدوانی-تورکمن‌نیوز- رئیس هیات سوارکاری خراسان شمالی با اشاره به اینکه 2 باشگاه سوارکاری دراستان فعالیت دارند که ثبت شده اما هنوز دارای مجوز نیستند، گفت: برای توسعه سوارکاری در استان وجود همین باشگاه‌ها هم مطلوب است.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی ترکمن‌های ایران،  علی مبارکی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهارکرد: دستگاه‌های اجرایی متولی سخت گیری‌های بی مورد را برای راه اندازی باشگاه‌های سوارکاری نداشته باشند، با راه اندازی باشگاه‌ها در بخش تولید و پرورش اسب اصیل ترکمن در استان رونق خواهیم داشت.
وی ادامه داد: نداشتن مربیان آکادمیک و گواهی نامه دار نیز از دیگر مشکلات موجود در هیات سوارکاری است، متاسفانه در خراسان شمالی مربی با کارت مربی گری رسمی وجود ندارد.
مبارکی از برگزاری نخستین دوره مربیگری درجه سه با همکاری فدراسیون سوارکاری در آذرماه امسال خبر داد و گفت: علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
وی عنوان کرد: با داشتن مربیان گواهی نامه دار، باشگاه‌های سوارکاری می توانند در زمینه‌های مختلف آموزش، پرش و کورس دخالت داشته باشند.
مبارکی خاطرنشان کرد: ما در شهرستان‌های بجنورد، راز و جرگلان، اسفراین و جاجرم که اسب سواری به نوعی در آنها نهادینه شده و علاقه مندان به نسبت خوبی دارد، هیات سوارکاری فعال داریم اما در دیگر شهرستان‌ها به علت اینکه اسب دار و اسب سوار نداریم هنوز اقدامی انجام نشده است.

**پیست استاندارد سوارکاری در خراسان شمالی وجود ندارد
مبارکی نبود پیست سوارکاری استاندارد در خراسان شمالی را از دیگر مشکلاتی دانست که استان از دیرباز با آن مواجه است و گفت: در این زمینه از زمین‌های مختلفی بازدید به عمل آمده است اما متاسفانه زمین‌های مد نظر یا بعد مسافت داشتند و یا استاندارد نبودند.
وی با بیان اینکه طی چند سال گذشته مصوب شد تا در زمین منطقه علی آباد بجنورد یک پیست سوارکاری استاندارد احداث شود، ادامه داد: اما برای ساخت این پیست میان ارتش و راه و شهرسازی برای واگذاری زمین اختلافاتی وجود دارد.
مبارکی گفت: با دستور استاندار خراسان شمالی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با ارتش و راه و شهرسازی جلسه‌ای مشترک در راستای مرتفع ساختن مشکل زمین انجام شد که امیدواریم هر چه زودتر این مساله حل شود.
وی افزود: مامصمم هستیم با برطرف شدن مشکل زمین پیست سوارکاری، در آذر ماه جاری کورس پاییزه در استان برگزار کنیم .
وی با بیان اینکه برای راه‌اندازی پیست سوارکاری در استان حدود 100 میلیارد ریال اعتبار برآورد می شود اظهارکرد: هدف ما این است که در ابتدای کار جایگاهی برای تماشاچی، زیرساخت‌ها و رینگ پیست با اعتباری به مبلغ 20 میلیارد ریال ساخته شود، به علت اینکه ساخت کل مجموعه مانند احداث زمین گلف و مانج و دیگر مکان‌ها بسیار زمان بر است.
در استان خراسان شمالی سه هزار سر اسب وجود دارد که یک هزار سر آن اسب اصیل ترکمن است.

منبع: ایرنا

مطالب مرتبط:

ترامپ؛ منفورترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا در روزهای نخست‌ ورو

اختصاص 36 میلیارد تومان بودجه به آق‌قلا/125 پروژه در آق‌قلا

مطالبات پرستاران روز چهارشنبه در هیات دولت بررسی می‌شود

اعلام تایید صلاحیت کاندیداهای مجلس دهم در استان گلستان + اسا

احداث ۸۶ خانه بهداشت در استان گلستان

کشف بيش از 14 تن شير خام غيربهداشتي در گلستان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram