TurkmensNews Telegram TN

Jodoتورکمن نیوز- ورزشی: مدیرکل ورزش و جوانان گلستان گفت: جودوی استان برای رسیدن به موفقیت و پیشرفت، نیازمند انرژی گرفتن و تحرکی تازه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، بهمن طیبی روز شنبه در جلسه معارفه سرپرست جدید هیات جودو گلستان اظهار کرد: جودوی استان دارای ظرفیت های فراوان نیروی انسانی است اما با وجود این استعدادها، شرایط فعلی این رشته ورزشی رضایت بخش نیست.
وی بیان کرد: با وجود حجم فراوان استعدادها، انتظارات از رشته ورزشی جودو گلستان بسیار زیاد است که امیدواریم با انجام تغییر در راس مدیریت این هیات و اجرای برنامه های مناسب و هدفمند، شاهد رشد و ارتقای هر چه بیشتر این ورزش باشیم.


رییس کمیته فنی فدراسیون جودو نیز در این جلسه با تاکید بر افزایش ارتباط میان هیات های شهرستانی با هیات استان گفت: افزایش تعامل و ارتباط میان این هیات ها در نهایت به رشد و توسعه جودو منجر شده و به کم شدن نارسایی ها و ضعف های موجود خواهد انجامید.
داوود میقانی اظهار کرد: گلستان کمبود نیرو در رشته جودو ندارد و بیش از 400 ورزشکار فعال این رشته دارای کمربند مشکی هستند که این تعداد در میان استان های کشور بی سابقه است.
وی بیان کرد: اگر مشکلات اندک جودوی گلستان برطرف شود شاهد رشد هر چه بیشتر و ارتقاء محسوس ورزشکاران شاغل در این رشته خواهیم بود.
رییس هیات جودو شهرستان مینودشت نیز به مشکلات جودوی استان گلستان اشاره کرد و گفت: 80 درصد ظرفیت جودوی گلستان اعم از ورزشکار و امکانات ورزشی منحصر به شهر گرگان است.
به گفته امیر بخشی با وجود حضور این رشته ورزشی در فهرست بازی های المپیک، جودوی استان گلستان به دلیل برخی مشکلات و کمبودها در مسیر پیشرفت نیست.
وی بیان کرد: یکی از دلایلی که می تواند به رشد و ارتقاء رشته های ورزشی کمک کند برگزاری مسابقات متعدد داخلی و شهرستانی است اما متاسفانه در جودو استان توجهی به این موضوع بسیار مهم نشده و برگزاری مسابقه در اولویت دست اندرکاران این رشته نیست.


رییس هیات جودو شهرستان مینودشت افزود: با تلاش فراوان جوانان علاقه مند را به حضور در این رشته ترغیب می کنیم اما پس از گذشت مدتی و به دلیل برنامه ریزی نادرست و نبود انگیزه، این ورزشکاران تمایل خود به حضور در جودو را از دست داده و راهی رشته های دیگر ورزشی می شوند.
بخشی ادامه داد: مربیان جودو گلستان نیز شرایط نامطلوبی دارند و به عنوان نمونه از سال 82 تاکنون هیچیک از این مربیان به رتبه های بالاتر ارتقاء نیافته اند.
وی گفت: رشته های دیگر ورزشی دوره های ارتقاء مربیگری خود را به فاصله زمانی اندکی برگزار می کنند تا انگیزه فعالیت در میان مربیان باقی بماند اما متاسفانه در جودو گلستان توجهی به این موضوع نمی شود.
رییس هیات جودو شهرستان مینودشت بیان کرد: مربیان استان با وجود سختی های فراوان نتایج قابل قبولی از خود به جای گذاشته اند اما در استان از گفتن یک تشکر خشک و خالی به آن ها هم دریغ می شود.
سرپرست جدید هیات جودو گلستان نیز گفت: جودوی استان دچار مظلومیت و محرومیتی است که با حمایت بیشتر فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان گلستان می توان از آن خارج شود.
رحمان تقوی بیان کرد: ساماندهی جودوی گلستان ضعیف بوده و نیازمند هم افزایی بیشتر به خصوص میان هیات های شهرستان ها با هیات استان است.
وی بیان کرد: شناسایی آسیب های این رشته و تشکیل اتاق فکر از جمله برنامه های هیات برای حل بحران ها و مشکلات موجود این رشته ورزشی است.
سرپرست هیات جودو گلستان افزود: هم اینک جودو استان فقط در شهرهای گرگان، گنبدکاووس، رامیان و مینودشت فعال است که باید بکوشیم در دیگر شهرهای استان هم این رشته را با فعال کردن هیات ها راه اندازی کنیم.


تقوی ادامه داد: برای برداشتن گام های موثر در کوتاه مدت، برگزاری مسابقات استانی را در دستور کار قرار داده و امیدواریم از این طریق بتوانیم تحرک و پویایی را بار دیگر به جودوی گلستان بازگردانیم.
وی کمبودهای مالی را یکی از دغدغه های جدی این رشته ورزشی دانست و گفت: وضع معیشت جودوی گلستان بد و نامناسب است و شرایط به گونه ای است که ورزشکاران این رشته حتی از کمترین امکانات و بودجه برای ایاب و ذهاب محرومند.
سرپرست هیات جودو استان گلستان بیان کرد: جذب حامیان مالی و شرکت ها و موسسات بخش خصوصی از جمله راهکارهای حل این مشکل است که امیدواریم در مدت زمان اندک بتوانیم راه ورود علاقه مندان و حامیان مالی به جودو گلستان را هموار کنیم.
تقوی همچنین فرسوده و مستهلک بودن تجهیزات جودو را دیگر مشکل ورزشکاران این رشته دانست و گفت: احتمال آسیب دیدگی ورزشکاران در این شرایط بسیار زیاد است که باید لوازم و ابزار مورد نیاز دراختیار جودوکاران استان قرار گیرد.
مهدی صغیری سرپرست قبلی هیات جودو استان گلستان از سمت خود استعفاء داده بود./ ایرنا

http://www.turkmensnews.com/

مطالب مرتبط:

افزایش 15 درصدی بودجه سال 94 شهرداری‌های گلستان

سرقت، ضرب و جرح، توهین و تهدید بیشترین جرائم در استان گلستان

آغاز خرید تضمینی گندم در استان گلستان

تورجهانی والیبال 2017کیش/ حذف نمایندگان گلستان در روز نخست

لزوم مدیریت در مصرف آب در گلستان/ افزایش ذخیره سدهای گلستان

تجهیزات سخت‌افزاری هلال احمر گلستان نیازمند توجه کشوری است

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram