Kongreاخبار میراث فرهنگی و گردشگری- تورکمن نیوز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: مرحله استانی چهارمین کنگره تاریخ و شهرسازی ایران در دی ماه سال جاری در استان گلستان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری گلستان، ابراهیم کریمی اظهار داشت: کنگره‌های استانی چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران از سوی 31 اداره کل میراث فرهنگی از شهریور تا بهمن ماه سال جاری در یک دوره 5 ماهه برگزار می‌شود.

وی افزود: در این راستا مرحله استانی چهارمین کنگره تاریخ و شهرسازی ایران در دی ماه سال جاری در استان گلستان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ادامه داد: کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران که 3 دوره به همت مرحوم باقر آیت الله زاده شیرازی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در ارگ بم برگزار شد از رویدادهای ارزشمند فرهنگی کشورمان پس از انقلاب اسلامی است که به علت محتوای علمی، هنری، فرهنگی و غیره در نوع خود کم نظیر بوده است.

وی افزود : برای نخستین بار در برگزاری چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران تصمیم گرفته شده،استان‌های کشور به صورت ادواری کنگره تاریخ معماری و شهرسازی خود را برگزار تا این رویکرد در استان‌ها به جریانی تبدیل شود که به ارتقاء حفاظت از میراث فرهنگی به صورت مداوم و پایدار کمک کند.

کریمی درباره فعالیت‌های انجام شده در راستای برگزاری چهارمین کنگره توسط میراث فرهنگی استان گلستان تشریح کرد: تا کنون توسط این اداره کل ضمن تشکیل کمیته علمی و کمیته اجرایی و مشخص شدن اعضای آن فعالیت هایی از جمله بارگزاری سایت کنگره و شروع پذیرش مقالات توسط سایت، تهیه و چاپ پوستر کنگره و ارسال آن به همه ادارات و مراکز آموزشی استان و همچنین مراکز آموزشی عالی و دانشگاهی  کشور، اطلاع رسانی از طریق مجلات، برگزاری جلسات در راستای چگونگی برگزاری، چگونگی ارسال مقالات، کارگاه‌ها و داوری مقالات، چاپ ویژه نامه‌ها و غیره انجام شده است.

وی گفت: علاقمندان برای شرکت در این کنگره می‌توانند تا 20 آبان ماه مقالات خود را با محوریت حوزه‌های فرهنگی-طبیعی، شهرها و روستاهای تاریخی، منظر فرهنگی و منظر شهری تاریخی، سازه در تاریخ معماری و شهرسازی، باستان شناسی و معماری و شهرسازی، میراث معماری و شهرسازی مدرن، میراث آب و کشاورزی، میراث فرهنگی ناملموس، راه های فرهنگی و عناصر وابسته از طریق سایت  www.golestan.chaui.ir  ارسال کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با بیان آنکه امید است با برگزاری این رویداد ارزشمند دراستان ها  شاهد توجه بیشتر سازمان‌های دیگر به میراث فرهنگی باشیم و بتوانیم آشنایی بهتر و بیشتر استان‌ها با ظرفیت‌ها، قابلیت‌های تاریخی و فرهنگی نهفته در شهرها و دیگر سکونت‌های زیستی همانند روستاهایش را فراهم کنیم اعلام کرد.

مرحله استانی چهارمین کنگره تاریخ و معماری و شهرسازی ایران هشتم و نهم دی ماه سال 1395 در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان برگزار می‌شود.

با کانال تلگرامی « تورکمن‌نیوز» همراه شوید

مطالب مرتبط:

نخستين کشي برق دو هزار تني دنيا در چين آزمايش شد+ عکس

همایش حامیان جبهه مردمی نیروهای انقلاب در گنبدکاووس برگزار م

ساماندهی مدرسه کریم‌ایشان و گورستان زیارتگاه خالد‌نبی

سرقت مشکوک به مسلحانه از یک سوپر مارکت در گنبدکاووس

کشف تریاک در سوپ آماده

عزتی‌پاک: آثار قوجق با قومیت شروع و به ملیت ختم می‌شود/ حکای

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram