Gardeshgari Mino 13 es 11تورکمن نیوز - اخبار گردشگری و میراث فرهنگی گلستان: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان گفت: به‌زودی چهار خانه صنایع‌دستی در استان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش سایت خبری تحلیلی تورکمن نیوز، ابراهیم کریمی امروز در همایش اقتصاد مقاومتی و توسعه گردشگری روستایی در اردوگاه شهید فهمیده مینودشت، با اعلام این مطلب اظهار کرد: ما در استان گلستان ۳۷ روستای هدف گردشگری داریم که باید طی سال‌های گذاشته تعداد آن‌ها بیشتر می‌شد.

وی بابیان اینکه به دنبال افزایش تعداد روستاهای هدف گردشگری در استان هستیم، افزود: بنا داریم بسترهای لازم گردشگری را در این روستاها بیش‌ازپیش فراهم کنیم.

کریمی به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالای شهرستان‌های مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه‌تپه در گردشگری اشاره و تصریح کرد: توسعه و تقویت بوم گردی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی یکی از برنامه‌های اصلی ما در این حوزه است.

Gardeshgari Mino 13 es 1

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان با تأکید بر اینکه صنایع‌دستی می‌تواند توسعه گردشگری با نگاه ویژه به اقتصاد مقاومتی رقم زند، ادامه داد: بنا داریم در صورت مهیا شدن فضا، در کلیه روستاها خانه صنایع‌دستی دایر کرده و آن‌ها را تجهیز و پشتیبانی کنیم و مواد اولیه رایگان در اختیار تولیدکنندگان قرار دهیم.

وی با یادآوری اینکه شهرهای گالیکش و مینودشت از شهرهای نمونه گردشگری گلستان هستند، اضافه کرد: هم منابع اعتباری پروژه‌ها و هم تسهیلات برای افزایش مراکز اقامتی گردشگری و توسعه صنایع‌دستی تأمین‌شده است.

Gardeshgari Mino 13 es 6

وی بابیان اینکه هم‌اکنون هیچ پروژه معطل‌مانده برای اعتبارات در حوزه گردشگری نداریم، خاطرنشان کرد: اعتبارات تکمیل هتل‌ها و مراکز اقامتی استان در سال جاری برابر با اعتبارات در این بخش در ۱۰ سال گذشته است و این امر نشان‌دهنده عزم جدی میراث فرهنگی در توسعه مراکز اقامتی و هتل‌ها در گلستان است.

منبع: خبرگزاری مهر

شبکه خبري تورکمن نيوز:
telegram.me/TurkmensNews

 

 

 

مطالب مرتبط:

کمبود مراکز ثابت خونگیری در انتقال خون استان گلستان

جاری شدن سیلاب در شهر و روستاهای کلاله در شرق گلستان

نیمی از بیکاران گلستان تحصیلات دانشگاهی دارند

معاون استاندار از دانش‌آموزان برگزیده در مسابقات کشوری تجلیل

دو بانده شدن محور گردشگري النگ در شهرستان كردكوي

پيشنهاد يك مدير استاني در خصوص ازدواج كارمندان مجرد گلستان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram