khalednabi(3)پانزده هزارنفربه مجموعه زیارتی وگردشگری خالدنبی(ع)کلاله سفر کردند
تورکمن نیوز - گردشگری: رییس هیات امنای مجموعه زیارتی و گردشگری خالدنبی(ع)کلاله اعلام کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا روز گذشته 15هزار گردشگر به این مجموعه سفر کردند.

 

امان محمد حمیدزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بر اساس ارزیابی صورت گرفته 40 درصد مسافران نوروزی امسال از شهرستان‌های مختلف از سراسر کشور هستند این در حالی است که در سال گذشته اکثر مسافران از استان گلستان و بخشی از استان خراسان شمالی بودند.

وی گفت: برای اقامت زوار و مسافران نوروزی40 اتاق مجهز به تمامی امکانات رفاهی آماده شده است.

 

Z-khalad-Nabi08

 

حمیدزاده افزود: علاوه بر این اهالی روستاهای همجوار با مجموعه خالدنبی نیز اتاق‌های اضافی خود را تجهیز و در اختیار زوار و گردشگران قرار می‌دهند همچنین مدرسه روستای نمونه گردشگری گچی سو از سوی ستاداسکان شهرستان کلاله برای اقامت مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.

رییس هیات امنای مجموعه خالدنبی(ع) گفت: در این مجموعه 16غرفه راه اندازی شده که دراین غرفه‌ها علاوه برصنایع دستی روستاهای نوار مرزی، غذاها و انواع شیرینی تولیدی روستاهای حومه خالدنبی عرضه می‌شود.

 

Z-khalad-Nabi02

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین 10نفر با لباس متحدالشکل با آرم اداره اوقاف برای راهنمایی زوار و گردشگران این مجموعه در تعطیلات نوروزی خدمت می کنند.

حمیدزاده همچنین ادامه داد: آب سالم و بهداشتی مورد نیاز زوار و گردشگران با تلاش شبانه روزی اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان کلاله تامین می شود.

مقبره های چوپان عطا و عالم بابا، قبرستان باستانی، تپه ماهورهای هزار دره و پنچ شیر، مراتع، کوهها و چشم اندازهای بکر و دیدنی از مکان های دیدنی مجموعه زیارتی و گردشگری خالدنبی(ع) است.

 

Z-khalad-Nabi07

 

مجموعه زیارتی وگردشگری خالدبن سنان(ع) در فاصله 55 کیلو متری شمال شرق شهرستان کلاله،90 کیلو متری شمال شرق شهرستان گنبدکاووس و6 کیلومتری روستای نمونه گردشگری گچی سو بر فراز قله کوه گوگجه داغ که 700متر از سطح دریا ارتفاع دارد، واقع شده است.

شهرستان کلاله با110نفرجمعیت درشرق استان گلستان واقع است./ایرنا

مطالب مرتبط:

8 هزار میلیارد تومان از معوقات بانکی تعیین تکلیف شده است

ثبت نام 320 هزار دانش آموز گلستانی در مدارس

فعالیت ۵ هزار نفر در پایگاه‌های امداد و نجات نوروزی هلال‌احم

60 هزار تن گندم به مراکز خرید در گلستان تحویل شد

نزدیک به ۲۵ هزار شغل در استان گلستان ایجاد می‎شود

نظر اهل سنت در مورد به دنیا آمدن امام علی (ع) در کعبه

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram