DanshAmoozتورکمن نیوز- اخبار فرهنگی: دبیر نظارت بر امر ثبت نام مدارس گلستان پیش‌بینی کرد که در سال 96-95 حدود 315 هزار دانش‌آموز در مدارس و واحدهای آموزشی استان نامنویسی کرده و مشغول به تحصیل شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، قربان طاشی در دومین نشست کارشناس مسوولان و کارشناسان ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات استان، افزود: ثبت نام پایه اول ابتدایی از اول خرداد آغاز شد و سایر پایه ها بعد از امتحانات شروع و تا 31 مرداد ادامه دارد.
وی اضافه کرد که وظیفه کارشناسان اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، نظارت بر روند ثبت نام دانش آموزان در مدارس است.
به گفته وی همچنین لازم است شهرستان‌ها برنامه‌ریزی دقیق نظارت بر ثبت‌نام در مدارس را با همکاری کارشناسان آموزش و حوزه های مربوطه انجام دهند و تا 15 مرداد طبق فرم های نظارتی از تمامی واحدهای آموزشی بازدید شود.

 

* اجرای سنجش سلامت افزون بر 36 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان
مدیر کل آموزش و پرورش گلستان گفت: برنامه سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال تحصیلی 96- 95 از روز یکشنبه 16 خرداد ماه سال جاری در 19 پایگاه ثابت و سیار آغاز شده است.
براساس اعلام آموزش وپرورش استان، محمدرضا وطنی افزود که در طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به مدرسه، بیش از 36هزار دانش آموز غربالگری خواهند شد.
وی ادامه داد: در این طرح مرکز بهداشت و آموزش و پرورش استثنایی گلستان همکاری دارند.
مدیر کل آموزش وپرورش گلستان اعلام کرد: در این طرح که نوبت دهی آن از روز شنبه 8 خرداد آغاز شد، نوآموزان کلاس اولی متولد نیمه دوم 1388 و نیمه اول 1389 و همچنین جاماندگان از سنجش سال گذشته مورد پذیرش قرار خواهند گرفت.
وی افزود: نوآموزان در شاخص های بینایی و تست رنگ، شنوایی، تست گفتار، بهداشت دهان و دندان، پوست و مو، قد و وزن و توده بدنی، هوش و آمادگی تحصیلی و همچنین معاینات پزشکی مورد غربالگری قرار می گیرند و در صورت مشاهده اختلال در هر یک از موارد فوق به کلینیک های تخصصی آموزش و پرورش استثنایی معرفی می شوند.
طرح سنجش سلامت نوآموزان از بزرگترین برنامه‌های غربالگری ملی می باشد که با همکاری وزارت آموزش و پرورش و بهداشت درمان و آموزش پزشکی اجرا می شود.
در غربالگری نوآموزان در این دوره، نوبت دهی و ثبت نتایج آن به صورت الکترونیکی از سطح مدرسه محل ثبت نام آغاز و پس از انجام معاینات در پایگاه سنجش سلامت و مراکز بهداشت، تکمیل ثبت نام در مدرسه مبدأ صورت خواهد گرفت.
وطنی در خصوص مدارک لازم برای حضور در پایگاه سنجش گفت: به همراه داشتن شناسنامه نوآموز، والدین و کارت واکسیناسیون الزامی است./ایرنا

شبکه خبری گلستان و ترکمن صحرا:

برای عضویت کلیک کنید.

telegram.me/TurkmensNews

مطالب مرتبط:

کنسرت گروه کهن در سالن ارشاد گنبدکاووس

کشف تخلف اقتصادی ۸ میلیارد ریالی در کردکوی

سخنان مهرورز شهردار اینچه‌برون در مراسم رونمایی نماد مختومقل

کشف ۱۹۴ هزار داروی غيرمجاز در گلستان

73 ایرباس دیگر در راه ایران

حضور يك گلستاني در اردوي تيم ملي واليبال ساحلي جوانان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram