570970 753تورکمن نیوز- اخبار حوادث: استخدام همسر داغدیده‌ای که باید دست تنها دو یادگار قهرمان فراموش ناشدنی کشورمان را بزرگ کند، همه تقدیر مسئولان از خانواده معلم فداکار است.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ترکمن نیوز، به فاصله چند روز از جانفشانی «حمیدرضا گنگوزهی»، معلم روستای نوک‌جو در منطقه صفر مرزی کشورمان با پاکستان، علیرضا نخعی، مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان از استخدام همسر وی به دستور وزیر آموزش و پرورش کشورمان خبر داد.
این در حالی است که بنابه اخبار منتشره، معلم فداکار در حالی جان باخت که به صورت خرید خدمت در این منطقه محروم به کار مشغول بود و تدریس وی از ابتدای سال تحصیلی تا زمان جان باختن وی، هیچ عایدی برای وی نداشت، زیرا حقوق ماهیانه 450 هزار تومان این معلمان پرداخت نشده بود.
البته این تنها روایت تلخ از زندگی معلمی که چند روزی است نامش بر میدانی در شهر خاش قرار گرفته، نبود و آن گونه که همکار مجروح وی گفته، ایشان مجبور بودند برای رفت و آمد به مدرسه واقع در روستای نوک جو، هر روز از مرز کشورمان عبور کرده و وارد خاک پاکستان شوند و با پیمودن مسیری، به خاک کشورمان بازگشته و به کلاس درس برسند و این موضوع موجب شد تا در روز حادثه به مشکل خورده و با ممانعت نیروهای مرزبانی مواجه شده و معلم مجروح یک ساعت پشت ایست بازرسی مرزی متوقف بماند.

وقفه‌ای طولانی که در نهایت به جان باختن معلم فداکار منجر شد تا دو دختر وی محروم از دیدار پدر شوند؛ عسل و فاطمه که یکی شان بیمار است و آن گونه که نزدیکان گنگوزهی می‌گویند، بخشی از درآمد خانواده صرف رسیدگی به وی می‌شود؛ خانواده ای که مستأجر هستند و داغ سرپرست برایشان بسیار سنگین است.
در چنین شرایطی است که شنیدن خبر استخدام همسر آن مرحوم، معنای متفاوتی پیدا می‌کند، زیرا انتظار داشتیم پیش از شنیدن این خبر، از پرداخت مطالبات معوق مانده این معلم بشنویم و جزئیاتی درباره بیمه بودن یا نبودن این معلم خرید خدمت دریافت کنیم که می‌تواند در آینده همسر و فرزندانش نقش اساسی داشته باشد.
این در حالی است که می‌دانیم معلم فداکار، حین انجام خدمت و به دلیل ریزش دیوار جان به جان آفرن تسلیم کرده است؛ رویدادی که یادآوری آن این توقع را ایجاد می‌کند که به خانواده وی غرامت پرداخت و حتی از آن فراتر، تدبیری اندیشیده شود که حقوق و مزایای این معلم قطع نشده و به بازماندگان وی پرداخت شود.
انتظاراتی که تا کنون جامه عمل نپوشیده و حتی دورنمایی از محقق شدنشان هم در دست نیست، در حالی که شاهد خبر استخدام همسر آن مرحوم هستیم. آن هم با این ملاحظه که همسر داغدار معلم فداکار، دانشجوی رشته علوم تربیتی در مقطع کارشناسی است و ظاهرا مسئولان وعده استخدام وی را منوط به اتمام تحصیلات وی دانسته‌اند!
بر این اساس است که می‌بینیم مدیر کل استان در این باره می‌گوید: «همسر این معلم، لیسانس علوم تربیتی بوده و قرار شده با انجام روند اداری در سال تحصیلی 97-96 در کلاس به عنوان معلم حاضر شود.»؛ وعده‌ای که اگر بپذیریم محقق خواهد شد و از فراموشی در گذر زمان مصون خواهد ماند، باز نمی‌دانیم چه فایده ای به حال و روز این روزهای خانواده ای دارد که نان آورشان، قهرمان ملی لقب گرفته اما کسی نگران سفره شان نیست!

منبع: تابناک

شبکه خبری گلستان و ترکمن صحرا:

telegram.me/TurkmensNews

برای عضویت کلیک کنید

مطالب مرتبط:

بهبود کیفیت آموزشی و توان مالی اولیا شرط توسعه مدارس هیات ام

سردرگمی بازار سکه و ارز در روزهای انتخابات

احتمال وجود مواد سمی وسرطانزا/مراقب رنگ تیره زولبیا و بامیه

بیانیه سازمان حج و زیارت در خصوص حج تمتع سال 1395

سومین اثر کارگردان جوان گنبدی در صف فیلم‌های نامزد فیلم کودک

گلستان استانی ویژه و پراهمیت برای کشور است

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram