tarhe tarbiat hafezan ghoran 01تورکمن نیوز- اخبار فرهنگی: معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف استان گلستان گفت: طرح تربیت حافظان قرآن کریم در استان گلستان آغاز شد.

به گزارش سایت خبری تحلیلی تورکمن نیوز، حجت‌الاسلام حسن دارابی ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: با شروع این طرح 8 هزار و 460 نفر در استان گلستان در این طرح شرکت کردند.

وی افزود: رشته‌های مرحله چهارم آزمون قرآنی شامل حفظ جزء 30، حفظ جزء یک و 30، حفظ جزء یک و 2 و 30، حفظ 5 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 15 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل قرآن، حفظ موضوعی 120 موضوع ویژه جوانان و حفظ موضوعی 300 موضوع ویژه جوانان است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان گلستان تصریح کرد: بقاع مجری این طرح 30 بقعه، تعداد مربیان طرح تربیت حافظان 142 نفر بوده و این آزمون در 2 مرحله کتبی شفاهی و کتبی برگزار می‌شود.

دارابی گفت: آزمون شفاهی از یک تا 12 اسفند در محل برگزاری کلاس‌ها و آزمون کتبی در روز 13 اسفند رأس ساعت 9 صبح در 11 شهرستان و 15 محل تعیین‌شده برگزار می‌شود.

به گفته وی، در سال 94 هشت هزار و 460 نفر در این طرح شرکت کرده‌اند.

وی افزود: در این راستا سازمان اوقاف و امور خیریه با بهره‌گیری از ظرفیت امامزادگان و بقاع متبرکه در کشور اقدام به تدوین و ارائه دستورالعمل برگزاری دوره‌های آموزشی حفظ قرآن کریم در بقاع متبرکه کشور کرد.

دارابی گفت: تحقق منویات مقام معظم رهبری در باره تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم و استفاده بهینه از فضای موجود در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه کشور و تبدیل آن‌ها به قطب فرهنگی ازجمله اهداف این طرح است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

 

مطالب مرتبط:

گلستان نایب قهرمان مسابقات والیبال نوجوانان کشور

9 موزه گلستان در ایام نوروز آماده بازدید گردشگران است

نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در گنبد کاووس گشایش یافت

دستگیری قاتلی در کمتر از 10 دقیقه در گلستان

آشوراده کلید توسعه گلستان است

حجاج بیت‎الله الحرام در فرودگاه بین‎المللی گرگان سرگردان هست

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram