TurkmensNews Telegram TN

hava golestan 01تورکمن نیوز- اخبار هواشناسی گلستان: رئیس پیش بینی اداره کل هواشناسی گلستان گفت: مسافران نوروزی و مردم گلستان در روزهای آینده منتظر کاهش 5 تا 10 درجه ای دمای هوا و وزش باد شدید در استان باشند.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ترکمن نیوز، محمود قلی پور اظهار کرد: بر اساس نقشه های پیش یابی در این مدت همچنین آسمان استان ابری و همراه با بارش های پراکنده خواهد بود.
وی بیان کرد: این بارش ها مقطعی و اندک بوده و مانعی برای گردش مسافران در اماکن تاریخی و طبیعی نیست.
رئیس پیش بینی اداره کل هواشناسی گلستان افزود: مطابق پیش بینی ها تا روز چهارشنبه آسمان استان شاهد بارش های پراکنده است که بیشتر این نزولات جوی در مناطق شمالی و ساحلی گلستان خواهد بود.
وی اضافه کرد: در این مدت همچنین وزش بادهای شدید در برخی مناطق استان پیش بینی شده است.
قلی پور ادامه داد: از روز چهارشنبه و با ورود سامانه پرفشار جدید ،گلستان باید در انتظار بارش های شدید بوده و وقوع سیلاب در برخی از مناطق استان نیز دور از انتظار نیست.
دمای هوا در گرگان مرکز گلستان هم اینک 26درجه سانتیگراد بوده و دمای گنبدکاووس در شرق استان 28درجه سانتیگراد اعلام شده است.
استان گردشگر پذیر گلستان که با کشور ترکمنستان و استانهای مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است، اقلیم متنوعی از قبیل دریا، جنگل، کوهستان، بیابان و دشت دارد و این روزها میزبان گردشگران بسیرای از نقاط مختلف کشور می باشد.
مناطق جنگلی و بوستان ها، آثار تاریخی همچون میل گنبد، میل رادکان ، تپه های باستانی و تاریخی ، گل فشان ها، آبشارها و از جمله آبشار کبودوال در علی آبادکتول، نوار ساحلی خزر، مرز اینچه برون، امامزاده ها و بقاع متبرکه از جمله جاذبه های طبیعی و گردشگری گلستان است که مسافران را به سوی خود می کشاند.
استان مرزی گلستان با یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت در شمال کشور واقع شده و ساکنان 29 شهر و 1008 روستای آن از اقوام مختلف هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

شبکه خبری گلستان و ترکمن صحرا:

telegram.me/TurkmensNews

برای عضویت کلیک کنید

مطالب مرتبط:

اقامت بیش از ۲۱۱ هزار مسافر در استان گلستان

توزیع شیر مدارس گلستان در انتظار تامین اعتبار

آمادگی به موقع در سیل سال پیش مانع از وقوع فاجعه در علی‌آباد

گلستان رکورد‌-دار بیشترین تصادفات نوروزی

پرداخت 380 میلیارد ریال برای رونق واحدهای صنعتی استان گلستا

اجرای طرح ارزیابی سلامت جانبازان در گلستان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram