TurkmensNews Telegram TN

Rajgauri yourstoryاخبار دانش و فن‌آوری-تورکمن‌نیوز- تست «آی کیو» یکی از مشهورترین تست‌هایی است که از آن برای سنجش هوش افراد استفاده می‌شود. نوابغ مشهور دنیا معمولاً در تست مذکور حائز نمراتی بالا و چشمگیر هستد. دانشمندان مشهوری چون «آلبرت انیشتین» و «استیون هاوکینگ» (دو فیزیکدان سرشناس دنیا) از جمله افرادی هستند که در تست آی کیو حائز نمراتی بسیار بالا شده‌اند. اما در کنار اسم این نوابغ، اکنون نام دختری کم سن و سال به چشم می‌خورد که هوش و استعداد سرشار او همگان را شگفت زده کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  «راجگائوری پاوار» دختر ۱۲ ساله هندی الاصلی است که موفق شده رکوردی فراتر از رکورد تست هوش انیشتین و هاوکینگ کسب کند.

در حالی که نمره حداکثری متعارف در تست آی کیو ۱۴۰ است، پاوار موفق به کسب نمره شگفت انگیز ۱۶۲ شده است. این بدان معناست که رکورد کودک مورد اشاره، ۲ نمره از رکورد ثبت شده توسط انیشتین و هاوکینگ بیشتر است.

راجگائوری پاوار ساکن منطقه «چِشایر» در انگلستان است اما اصالتی هندی دارد. ماه پیش، وی در یک آزمون آی کیو موسوم به «بریتیش مِنسا آی کیو» که در شهر منچستر برگزار می‌‌شد شرکت کرد و نتایجی خیره کننده به دست آورد.

در حالی که طبق نتایج، تنها یک درصد از افراد شرکت کننده در آزمون مذکور موفق به کسب نمره حداکثر شده بودند، راجگائوری توانست حد نصاب عالی تست را کسب کند. اما رکورد اصلی که این کودک خردسال بر جای گذاشت این بود که توانست مبدل به نخستین کسی شود که در سن زیر ۱۸ سال موفق به کسب بالاترین نمره ممکن شده است.

بر اساس آمار انجمن منسا، که بزرگترین و قدیمی ترین انجمن برگزار کننده تست آی کیو در دنیاست، راجگائوری یکی از ۲۰ هزار نفری است که در طول دوران دراز مدت برگزاری این تست، موفق به کسب نمره حداکثری شده است. لازم به ذکر است که تست مذکور از بین شرکت کنندگانی از سراسر جهان برگزار می‌شود و محدودیت خاصی از این لحاظ وجود ندارد.

راجگائوری در گفتگو با «تایمز آف ایندیا» احساس خود را در مورد موفقیت کسب شده این گونه بیان نموده است: «قبل از انجام آزمون کمی نگران بودم اما شرایط خوب پیش رفت و من عملکرد خوبی داشتم».

پدر راجگائوری، دکتر «سوراجکومار پاوار» نیز در خصوص عملکرد دختر خود اظهار داشته است: «دخترم بدون تلاش‌ها و حمایت‌های بی دریغ معلمان خود هرگز نمی‌توانست چنین نتیجه ای را رقم بزند. او از لحظه لحظه اوقات خود در مدرسه لذت می‌برد».

اما از دیگر سو، مسئولین مدرسه راجگائوری (دبستان دخترانه آلترینچَم گرامر) نیز مراتب خوشحالی خود را از موفقیت این دختر مستعد اعلام کرده و برای او آرزوی موفقیت نمودند.

«اندرو بَری»، معلم ریاضی راجگائوری، نظر خود را در مورد موفقیت شاگرد ۱۲ ساله‌اش این گونه ابراز کرده است: «همه خوشحال هستند. او دانش‌آموزی فوق‌العاده دوست داشتنی است. ما همگی برای او آرزوی بهترین‌ها را داریم».

ناگفته نماند، پس از کسب نمره خیره کننده در آزمون آی کیو، انجمن منسا راجگائوری را به عنوان عضو رسمی خود پذیرفت. با توجه به شرایط و ضوابط دشوار و خاص پذیرش عضو در این انجمن ممتاز، اهمیت کار این دختر نابغه نمودی چندین برابر یافته است که این مسئله مهر تأییدی مجدد بر شایستگی‌های اوست.

در پایان باید اشاره کنیم که انجمن منسا در سال ۱۹۴۶ میلادی، در شهر آکسفورد انگلستان، به دست «لَنسِلات لیونل وِیر» و «رولَند بِریل» تأسیس شد. هدف اصلی این انجمن، «شناسایی و پرورش هوش بشری برای تعالی انسانیت» عنوان شده است.

منبع: روزیاتو / احسان درخشنده

مطالب مرتبط:

برگزاری همایش طبیعت گردی در گلستان

آغاز خرید تضمینی گندم در استان گلستان

بررسی تقسیم ایران به چند ولایت

ریاحی: آنفلوانزای حاد در گلستان مشاهده نشده است

گلستان پایلوت اتصال سامانه الکترونیکی حمل و نقل فرآورده‌های

بیش از ۵۸۰ گیلوگرم موادمخدر در گلستان کشف شد

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram