mamnoiat sigar 01تورکمن نیوز- اخبار ترکمنستان:کشورهای زیادی روش‌های کاستن از مصرف دخانیات را امتحان کرده‌اند، اما یک کشور در دنیا وجود دارد که در آن سیگار کشیدن به طور کلی ممنوع شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، تنها یک کشور دنیا است که عرضه، فروش و مصرف توتون و تنباکو را به طور کلی ممنوع کرده و این کشور ترکمنستان است.

ایندیپندنت نوشت: قربانقلی محمد اف رئیس جمهور ترکمنستان به موجب دستور العمل جدید، خرید و فروش تمامی انواع دخانیات را ممنوع کرده و این به معنای آن است که سیگار کشیدن در این کشور مطلقا ممنوع است.

رییس جمهور ترکمنستان به تازگی دستور داده هیچ کس سیگار خرید و فروش نکند و نکِشد و هرکس از قانون جدید سرپیچی کند ۱۲۰۰ پوند (معادل 1700 دلار) جریمه خواهد شد.

بااین حال از ترکمنستان خبر می رسد در پی قانون ممنوعیت سیگار، بازار سیاه پررونقی برای آن بوجود آمده، به طوری که هر پاکت سیگار در خیابان های این کشور به بیش از 11 دلار به فروش می رسد.

به نظر می رسد قانون جدید، با شخصیت ورزشکار رئیس جمهور در ارتباط است که همواره تصاویر وی با تیپ ورزشی و در حال ورزش و دوچرخه سواری یا ماهیگیری منتشر می شود./ ایندیپندنت

http://www.turkmensnews.com/

مطالب مرتبط:

طوفان در گلستان/ آسیب‌های وارده چمشگیر نبوده است

حمیدی: خیرین می‌توانند در پیشگیری از اعتیاد نقش‌آفرینی کنند

تدوین 12 طرح اقتصاد مقاومتی در استان گلستان

کشف لاشه فوک خزری در ساحل تالاب گمیشان

نماینده مردم گنبد کاووس: اقتصاد و اشتغال مهم‌ترین اولویت کار

جلسه پیگیری مسائل پروژه موج آبی گلستان در گنبدکاووس

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram