HoseiinQoli Qavanloاخبار اقتصادی- تورکمن نیوز: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان به دلیل دیده نشدن پروژه‌های بزرگ استان در سند آمایش سرزمینی از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  حسینقلی قوانلو در پنجمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان، اظهار کرد: وجود صنایع کوچک بسیار و نبود صنایع بزرگ یکی از معضلات صنعت استان گلستان است.

وی افزود: در سند آمایش سرزمینی ارتباطات استان با معادن اطراف ایران دیده نشده است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان بابیان این که بزرگ‌ترین معادن جهان در کشور قزاقستان در همسایگی دریای خزر و استان گلستان وجود دارد، تصریح کرد: کارخانه فولاد و شهرک متالورژی از پروژه‌های مهم و اثرگذار در توسعه استان است که در سند آمایش سرزمینی گلستان دیده نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در سند آمایش سرزمینی کشور بر اجرای صنعت در کنار دریا به‌منظور استفاده از آب آن به دلیل خشک‌سالی‌های پیش رو تأکید شده اما این مهم فقط در مورد دریاهای جنوب لحاظ شده و استان گلستان از داشتن صنایع بزرگ در جهت توسعه محروم است.

قوانلو ادامه داد: این در شرایطی اتفاق افتاده که اراضی شمال گلستان دسترسی مناسب به ریل و دریا داشته و با مسائل زیست‌محیطی نیز مواجه نیست.

وی اضافه کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت در حال رایزنی برای استقرار شهرک متالورژی در شمال گلستان است و در صورت احداث می‌تواند از آب دریای خزر نیز استفاده کرده و چالش زیست‌محیطی ندارد اما با اصرارهای صورت گرفته این طرح هم در سند آمایش دیده نشده است.

به گفته قوانلو نادیده گرفتن ظرفیت‌های گلستان و کشورهای منطقه در حالی است که گلستان قابلیت‌های بسیاری در تولید ناخالص ملی، صنایع بزرگ و تجارت دارد اما هم‌اکنون از استان‌های آخر کشور در سرانه تولید ناخالص ملی است./مهر

با کانال تلگرامی « تورکمن‌نیوز» همراه شوید

 

مطالب مرتبط:

لامپ LED که نه به برق نیاز دارد و نه به باتری + تصاویر

بارش باران و برف از چهارشنبه در استان گلستان پیش‌بینی می‌شود

هفته بیست و دوم کورس اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس برگزار شد

تدارک 1050 پایگاه جمع آوری فطریه در گلستان

تورکمن‌ها در عصر ساسانیان و گوک تورک‌ها

همزمان با هفته دولت در گلستان ۵۲ پروژه گازرسانی با اعتبار ۱۳

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram