RahAhanتورکمن نیوز- اخبار اقتصادی: مدیرکل راه آهن شمال شرق 2 کشور گفت: حدود پنج کیلومتر خط ریلی پایانه مرزی اینچه‌برون در شرق استان گلستان با حدود 100 میلیارد ریال هزینه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، محمدرضا قربانی اضافه کرد: اجرای این طرح طی سال جاری و به منظور فراهم سازی امکان تخلیه و بارگیری کالا در پایانه ریلی اینچه برون انجام شد.
خط آهن بین المللی ایران - ترکمنستان - قزاقستان به عنوان یکی از مبادی ورود و خروج کالا از مرز اینچه برون واقع در شرق استان گلستان می گذرد.
وی گفت: همچنین با همکاری یک شرکت حمل و نقل بین المللی در پایانه ریلی اینچه برون ( ایستگاه راه آهن اینچه برون)، پایانه حمل و نقل مواد نفتی در دست اجرا است که به زودی مورد بهره برداری قرار می گیرد.
مدیرکل راه آهن شمال شرق 2 افزود: این طرح طی چند روز آینده با ورود نخستین محموله نفت کوره ترانزیت به ظرفیت 200هزار تن به مرز اینچه برون بهره برداری می شود.
وی گفت: این محموله نفت کوره از ترکمنستان بارگیری شده و به مقصد بندرعباس است.
قربانی همچنین از بارگیری 30 واگن کلینکر برای صادرات به کشور ترکمنستان خبر داد و افزود: با عملیاتی شدن این طرح، صادرات کالا از پایانه ریلی اینچه برون رونق خواهد گرفت.
وی در ادامه از کسب موافقت کاهش 50 درصدی کرایه حمل کالا برای فعالان اقتصادی و کشاورزان گلستانی خبر داد و گفت: از این پس برای کالاهای صادراتی که در گلستان بارگیری و از مرز اینچه برون صادر شود، 50 درصد تخفیف کرایه اعمال خواهد شد.
به گفته وی از مزایای این طرح حمایت از تولید داخلی و صادرات به کشورهای 'سی آی اس' و از جمله روسیه ، قزاقستان، ترکمنستان است.
اینچه‌برون از توابع بخش داشلی‌برون شهرستان گنبدکاووس که گاهی به آن مرز پُل هم گفته می شود یک نقطه مهم اتصال و آمد و شد مرزی بین ایران و جمهوری ترکمنستان است که در سال 1371 فعال شد و با استقرار گمرک و برقرار شدن ارتباط زمینی با کشورهای آسیای میانه رونق تجاری به خود گرفت.
اینچه‌برون هم اینک تنها گمرک زمینی و ریلی گلستان است که در شرق استان و در فاصله 80 کیلومتری شمال مرکز شهرستان 325هزار نفری گنبدکاووس قرار دارد.
راه آهن ترانزیتی و بین المللی ایران - ترکمنستان - قزاقستان در آذرماه سال 1393 با حضور روسای جمهوری سه کشور در مرز اینچه برون واقع در شرق گلستان به بهره برداری رسید.
طبق گزارش اداره کل راه آهن شمال شرق دو کشور سال گذشته 110 هزار تن کالا از طریق خط ریلی زیرپوشش اداره کل شمال شرق دو کشور جابجا شده است.
گلستان از شمال با کشور ترکمنستان، شمال غرب با دریای خزر، غرب با مازندران، شرق با خراسان شمالی و از جنوب با استان سمنان همسایه است./ایرنا

شبکه خبری گلستان، ایران و جهان:

telegram.me/TurkmensNews

مطالب مرتبط:

مراسم هزار ختم شریف قرآن مجید به مناسبت مولود النبی (ص) در گ

آتش‌سوزی خودرو در پمپ بنزین گرگان

۱۳ اثر تاریخی و ناملموس استان گلستان ثبت در آثار ملی

بیش از 208 کیلو گرم انواع مواد مخدر در گنبدکاووس کشف شد

مراسم فرهنگی سفره مذهبی ماه محرم در مسجد شهرک فرمانداری گنبد

با استفاده از ظرفیت‌های منطقه در راستای ایجاد اشتغال و رفع ب

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram