Bardasht Gandomتورکمن نیوز- اخبار اقتصادی: مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان با اشاره به تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم در این استان گفت: ۸۵ مرکز خرید در استان گلستان برای خریداری محصول کشاورزان پیش بینی شده است.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ترکمن نیوز، حمیدرضا علی‌محمدی در جلسه کارگروه گندم، آرد و نان استان گلستان اظهار داشت: گلستان آمادگی لازم برای خرید گندم تولیدی کشاورزان را دارد و پیش‌بینی می‌شود بیش از یک‌میلیون و 200 هزار تن گندم در استان تولید شود.

وی با اشاره به اینکه با این شرایط، گلستان عنوان نخست تولید گندم کشور را کسب می کند، افزود: ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در استان گلستان نزدیک به یک‌میلیون و 400 هزار تن است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان با اشاره به اینکه در گلستان برخلاف دیگر استان‌ها، دوره خرید گندم بسیار محدود و حدود 40 تا 45 روز است، اظهار کرد: این محدودیت زمانی فشار کاری بالایی را به عوامل خرید وارد می‌کند و لازم است تمامی متصدیان امر، همکاری تنگاتنگی در امر خرید گندم داشته باشند.

رئیس جهاد کشاورزی گلستان هم در این جلسه گفت: در سال زراعی 95-94 کشاورزان استان در 381 هزار و 946 هکتار از کشتزارهای خود گندم کشت کرده‌اند.

مختار مهاجر افزود: برای کشت گندم در سال زراعی جاری با 32 هزار و 712 بهره‌بردار در حوزه اراضی آبی و 22 هزار و 985 بهره‌بردار در بخش اراضی دیم قرارداد بسته‌شده است.

مهاجر تصریح کرد: برای کشت این محصول در سال جاری مقدار 194 تن بذر رقم پرورش سه، 3هزار و 198 تن رقم بذر مادری، 35 هزار و 735 تن رقم گواهی‌شده توزیع و حدود 40 هزار تن بذر خودمصرفی از سوی کشاورزان استان استفاده شد.

رئیس جهاد کشاورزی گلستان تصریح کرد: هم‌اکنون سطح سبز گندم استان در اراضی دیم شامل 218 هزار و 306 هکتار و در حوزه اراضی دیم و 153 هزار و 163 هکتار است./تسنیم

شبکه خبری گلستان و ترکمن صحرا:

telegram.me/TurkmensNews

مطالب مرتبط:

طرح ملی نوروزگاه در گنبدکاووس برگزارمی‌شود

گازرسانی به بیش از ۷۸ درصد واحدهای صنعتی استان گلستان

مراسم بزرگداشت مخدومقلی فراغی در ساری برگزار می شود

موزه مردم‌شناسی گمیشان جلوه‌ای از فرهنگ و هنر قوم ترکمن

‌نهال‌کاری در 430 هکتار از مناطق جنگلی گلستان

جزئیات درگیری پلیس با اشرار آق‌قلا از زبان فرمانده انتظامی گ

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram