eghtesad moghavemati 01تورکمن نیوز- اخبار اقتصادی: رئیس هیئت مدیره انجمن ملی سیب زمینی ایران رونق صادرات محصولات کشاورزی را راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی در این کشور دانست و گفت: مسئولان باید از صادرات محصولات کشاورزی در کشور حمایت کنند.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ترکمن نیوز، محمد رحیم نیازی ظهر امروز در دومین همایش ملی هم‌اندیشی تولید و تجارت سیب‌زمینی اظهار داشت: مردم تقاضای تولید محصولات سالم کشاورزی دارند و باید تولید از لحاظ سلامت کنترل شود و کشاورزان آموزش ببینند و مسئولان نظارت کنند.

وی افزود: از صادرات محصولات کشاورزی حمایت شود و از مشوق‌های صادراتی با کمک همکاری اتاق بازرگانی و جهادکشاورزی برای توسعه این بخش استفاده کنیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن ملی سیب زمینی ایران تصریح کرد: ایجاد بانک اطلاعاتی در مراکز تولید در کشور و شناسایی کشاورزان پتانسل‌دار و دسترسی کشاورزان برای رصد بازار و سطح زیر کشت، بازار و صادرات و ارتباط تولید و صنعت نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

نیازی با اشاره به اینکه بیش از 20 درصد ضایعات تولیدی در بحث کشاورزی است، گفت: در موضوع  کشاورزی ضایعات زیادی داریم و سازمان صنعت و معدن و تجارت باید به این موارد کمک کند که در بحث‌های بسته‌بندی و انبارداری کاهش ضایعات را در کشور داشته باشیم.

وی اظهار کرد: با تشکل کمیته‌های تخصصی و همکاری اتاق بازرگانی باید در راستای تولید سودآور، استفاده از منابع ملی و بهره‌گیری از صنعت تلاش کرد.

رئیس هیئت مدیره انجمن ملی سیب زمینی ایران گفت: موضوع کمبود و چالش‌های آب در کشور مطرح است و تاثیر آب بر کشاورزی و موارد مصرفی مردم بسیار بالا است و باید به آن توجه کرد.

نیازی گفت: آسان‌سازی و تسریع فعالیت بخش خصوصی در کشور باید توسط صداوسیما و دیگر رسانه‌ها ترویج شود و این نیاز تولید است و باید آموزش‌های بنیادی از مدارس آغاز شود.

وی پیشنهاد کرد: دولت خرید تضمینی مناسب برای سیب زمینی تعیین کند و با احداث صنایع تبدیلی و تکمیلی برای سیب‌زمینی، تولید کنندگان را برای تولید تشویق کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

شبکه خبری گلستان و ترکمن صحرا:

telegram.me/TurkmensNews

مطالب مرتبط:

270 نفر در بندرگز داوطلب رقابت در انتخابات شورای شهر و روستا

ثبت نام کاندیدای ترکمن در سفارت کویت برای انتخابات مجلس شورا

چراغعلی در جلسه‌ی شورای اسلامی گلستان عنوان کرد:

توزیع 100 جلد کتاب داستان و لوازم التحریر در مناطق مرزی برای

ریزش خفیف برف در مسیر کوهستانی/لغزندگی سطح جاده‌های گلستان

آخرین وضعیت تردد در مرزهای ایران ـ ترکمنستان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram