Turkmenistan Ghatar 10 Mاخبار اقتصادی-تورکمن‌نیوز- مهندس ارشد وزارت راه آهن ترکمنستان از آمادگی راه آهن این کشور برای افزایش حجم مبادلات واگنی بین دو کشور از طریق راه آهن مرز اینچه‌برون در استان گلستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  خان محمد عطایف روز سه شنبه درنشست هم اندیشی هیات راه آهن جمهوری اسلامی با هیات راه آهن ترکمنستان با محوریت اتصال خط عریض و افزایش حجم مبادلات واگنی دو کشور در ایستگاه راه آهن اینچه برون گنبدکاووس گفت: راه آهن ترکمنستان آمادگی دارد بخش از مبادلات واگنی خود را از طریق راه آهن اینچه برون انجام دهد.
وی افزود: راه آهن ترکمنستان همچنین آمادگی دارد 250 متر باقی مانده از خط عریض در خاک خود را نیز در کوتاهترین زمان اجرا کند.
عطایف اضافه کرد: ترکمنستان از همان ابتدای احداث راه آهن سه کشور ایران ، ترکمنستان و قزاقستان، خط ریلی خود را انجام داده و منتظر طرف ایرانی برای انجام خط عریض بود.
وی تصریح کرد: به محض اجرای طرح خط عریض در ایران، ترکمنستان نیز 250 متر باقی مانده را در کوتاهترین زمان اجرایی می کند.
مهندس ارشد وزارت راه آهن ترکمنستان همچنین با اشاره به احداث پل مشترک دو کشور در نقطه صفر مرزی بر ضرورت تسویه حساب دو کشور و پرداخت بدهی از سوی ایران تاکید کرد.
عطایف افزود: راه آهن ایران همچنین بدهی هایی در مبادلات واگنی از طریق راه آهن سرخس به ترکمنستان دارد که باید پرداخت شود.
وی با بیان اینکه راه آهن ترکمنستان آمادگی دارد جلسات لازم برای پیشبرد اهداف دو کشور و توسعه حجم مبادلات واگنی و بار در خاک خود برگزار کند، گفت: ترکمنستان به تجار خود برای صادرات از مرز سرخس تخفیف ویژه داده است و بیشتر مبادلات ما از این مرز به ایران و بندرعباس انجام می شود که می توانیم بخشی از این مبادلات را از طریق مرز اینچه برون انجام دهیم.
مدیر پروژه رفع گلوگاه و افزایش ظرفیت محور شمال راه آهن حمهوری اسلامی ایران نیز در پاسخ به پرداخت سهم ایران در ساخت پل مشترک در نقطه صفر مرزی ایران و ترکمنستان، گفت: مبلغی به صورت کلی از سوی ترکمنستان اعلام شده ولی هنوز نقشه ها و ریز هزینه ها به راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام نشده است.
حسین حق وردی افزود: تاکنون چندبار از طریق دفتر روابط بین الملل راه آهن جمهوری اسلامی با راه آهن ترکمنستان برای ارسال نقشه ها و ریزهزینه ها، مکاتبه شده که هنوز پاسخی دریافت نشده است.
گمرک و تاسیسات راه آهن اینچه برون در حدود 80 کیلومتری شمال شهرستان گنبدکاووس و در بخش مرزی داشلی برون این شهرستان واقع شده و محل اتصال راه آهن بین المللی قزاقستان - ترکمنستان - ایران به راه آهن کشورمان است.

 

گردآوری: گروه خبر تورکمن‌نیوز

https://telegram.me/TurkmensNews

منبع: irna.ir

مطالب مرتبط:

راه‌اندازی قطار مسافربری گرگان - اینچه‌برون با حضور معاون او

دانشگاه گنبدکاووس نرم افزار 69 شهید دانشجوی استان گلستان را

افزایش 280 درصدی کشفیات موادمخدر در شهرستان گنبدکاووس

عکس دردناک/ ریزش کوه در جاده چالوس جان 4 نفر را گرفت

زیبایی مسحور‌کننده؛ تصویر شهرهای معروف را از بالا و نمایی مت

چه کسانی امکان ثبت‌نام در کارورزی را دارند

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram