vahed tolidy 01اخبار اقتصادی- تورکمن‌نیوز: معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در بیشتر نقاط کشور سرمایه‎گذاری در حال توسعه است و امسال می‎خواهیم ۶ هزار واحد تولیدی را به بهره‎برداری برسانیم و سال گذشته ۵ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی به بهره‎برداری رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، محسن صالحی‎نیا شامگاه سه‌شنبه در آیین بزرگداشت روز صنعت معدن که در نمایشگاه بین المللی گرگان برگزار شد، اظهار داشت: در سال 1395 توانستیم در اقتصاد مقاومتی با هماهنگی این ستاد به یک سری از موفقیت‎ها دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه نقدهایی که در حوزه تولید است قابل احترام و توجه است، تصریح کرد: صادقانه اعلام می‎کنم در هیچ مرحله‎ای به اندازه 2 تا 3 سال گذشته عزم و اراده‎ای برای حمایت همه‎ جانبه از صنعت و یا معدن توجه نداشتند.

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه باید ببینیم در کجای اقتصاد و صنعت ایستادیم و اگر می‎خواهیم اقداماتی را نهادینه کنیم باید با چه تدابیری عمل کنیم، افزود: امروز بسیاری عملکرد بانک‎ها را نقد می‎کنند و منابع بانکی ما برای تخصیص به بخش‎های مختلف تعریف شده و باید به اندازه‎ای که برای بخش صنعت پیش‌بینی کردند، محقق کنیم.

صالحی‎نیا افزود: 220 تا 240 هزار میلیارد تومان از این تسهیلات بانک‎ها براساس قوانین که 40 درصد برای بخش صنعت در نظر گرفته شده، به این به بخش اختصاص می‎یابد.

وی گفت: تلاش کردیم در برنامه‎ریزی‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت پارامترهایی را برای توسعه اقتصادی داشته باشیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: در لوازم خانگی اشباع تولید داریم اما باید بر روی موضوع کیفیت آن کار کنیم.

صالحی‎نیا گفت: توسعه سرمایه‎گذاری برای رونق تولید ما از واجبات است و امروز لبنیات را بیش از حد نیاز و صادرات تولید می‎کنیم اما زنجیره تولید و تجهیزات ما در این بخش خالی است و هنوز جا دارد و باید به آن بپردازیم.

وی یادآور شد: از برخی آمار واردات دوستان در کشور تعجب می‎کنم و کشور باید مسیری را مشخص کند که به سمت رفع نیازهای کشور در صادرات پیش برود و شاید به صورت محدود برخی از کالاها تولید شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: به جرات به شما می‎گویم در صنعت لبنیات و آشامیدنی، لاستیک و پلاستیک و بسیاری از کالاها زنجیره آن در کشور وجود دارد و باید زنجیره دیگر کالاها را در کشور ایجاد کنیم.

صالحی‎نیا یادآور شد: در بیشتر نقاط کشور سرمایه‎گذاری در حال توسعه است و امسال می‎خواهیم 6 هزار واحد تولیدی را به بهره‎برداری برسانیم و سال گذشته 5 هزار و 500 واحد صنعتی به بهره‎برداری رسیده است.

وی گفت: امروز امید به سرمایه‎گذاری و همکاری با شرکت‎های مشترک و برندها رشد پیدا کرده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: امروز باید توسعه بازار را براساس کیفیت مورد توجه قرار دهیم و مشتری ما تنها مشتری داخلی نیستند.

صالحی‎نیا افزود: برخی واحدها اعلام کردند نیاز به توسعه ساختار دارند و یک واحدی که ید تولید می‎کند به علت اشرافش به صنعت و کار مستمر هر روز کارش را توسعه می‎دهد و بسیاری از صنعت با بکارگیری روش‎های خوب مدیریتی و روش‎های بازاری مناسب قابل اصلاح است.

گردآوری: گروه خبر تورکمن‌نیوز

https://telegram.me/TurkmensNews

منبع: www.tasnimnews.com

مطالب مرتبط:

کشف جسد فرد ۳۵ ساله در جنگل نوکنده

۲۰۰ کلاس درس جدید در استان گلستان تحویل آموزش و پرورش شد

پیام تسلیت دفتر نماینده ولی فقیه در گلستان به خانواده جانباخ

آزمون کارشناسی ارشد ۹۶ امروز و فردا برگزار می‌شود/رقابت ۵۰۰

عکس دردناک/ ریزش کوه در جاده چالوس جان 4 نفر را گرفت

مصرف سرانه آب هر گلستانی ۲۰۰ لیتر در شبانه‌روز

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram