Ghazagstan Iran TN jpg 2اخبار اقتصادی - تورکمن‌نیوز - مدیرکل راه آهن شمال شرق 2 گلستان از فراهم شدن زمینه برای برگزاری مناقصه اجرای طرح های سرمایه گذاری در بندر خشک اینچه برون این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  محمدرضا قربانی روز جمعه درجلسه هم اندیشی استفاده از ظرفیت های ریلی درحوزه بازرگانی این استان که باحضور معاون در امور سیاست و سرمایه گذاری صنعتی استاندار استان منگستائو قزاقستان در ایستگاه راه آهن اینچه برون برگزار شد ،اظهار داشت: ایجاد زیرساخت های بندر خشک اینچه برون با اعتبار پیش بینی شده 5 هزار میلیارد ریال در حال انجام است.
وی بابیان اینکه دولت ایجاد زیرساخت های این بندر را تعهد کره است، گفت: هم اکنون 300 میلیارد ریال برای ایجاد خط عریض ایستگاه راه آهن اینچه برون اختصاص یافته و مبلغ یک میلیارد ریال نیز برای برگزاری مناقصه ها تخصیص داده شده است.
قربانی اضافه کرد: پس از برگزاری مناقصه، همه شرکت های داخلی و خارجی بویژه شرکت های قزاقستانی می توانند در بندر خشک اینچه برون سرمایه گذاری کنند.
وی با اشاره به مزایای بندر خشک اینچه برون افزود: سرمایه گذاری در این بندر، زودبازده و سودآور است و شرکت های قزاقستانی می توانند از این فرصت استفاده کنند.
قربانی به بهره برداری از راه آهن سه کشور ایران - ترکمنستان - قزاقستان در آذر 93 با حضور رؤسای جمهوری سه کشور اشاره و تصریح کرد: دورنمای 20 ساله این خط ریلی، جابجایی و ترانزیت 6 میلیون و 775 هزار تن کالا است که این رقم در سال گذشته 220 هزار تن بود و امسال به 542 هزار تن می رسد.
مدیرکل راه آهن شمال شرق 2 گلستان با اشاره به طرح برقی کردن راه آهن اینچه برون به گرمسار به طول 442 کیلومتر گفت: این طرح با مشارکت شرکت روسی با هزینه یک میلیارد و 200 هزار یورو در مدت سه سال اجرا می شود و تحقق دورنمای جابجایی بار از خط ریلی سه کشور را سریعتر محقق می کند.
قربانی به برخی تسهیلات در نظر گرفته شده برای تجار به منظور جابجایی بار از خط ریلی اینچه برون به کشورهای آسیای مرکزی اضافه کرد: هزینه جابجایی بار برای هر تن 19 دلار ارزانتر از دیگر خطوط است.
وی همچنین از تمایل مسافران گلستانی برای راه اندازی قطار گلستان به اکتائو قزاقستان خبر داد و گفت: درصورت همکاری قزاقستان می توان این خط ریلی را راه اندازی کرد.
در این جلسه ربیعی معاون استاندار گلستان؛ مدیرکل گمرکات گلستان. رئیس اتاق بازرگانی و هیات قزاقستانی حضور داشتند.
گمرک اینچه برون در حدود 80 کیلومتری شمال شهرستان گنبدکاووس و در مرز ایران و ترکمنستان واقع است و علاه بر راه آهن تاسیسات راه آهن، عملیات ایجاد بندر خشک نیز در این منطقه در حال اجرا است./ایرنا

 

مطالب مرتبط:

همایش 282-مین سالگرد بزرگداشت مختومقلی فراغی در بندرترکمن بر

گزارش تصویری مراسم غبارروبی ضریح امام‌زاده یحیی‌بن زید با حض

جشنواره اقوام در آزادشهر برگزار می‌شود

معاون سرمایه‌گذاری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد:

رئیس شورای گنبد: جشن بزرگ هفته درختکاری برگزار می‌شود

مدیر چند شبکه مجازی غیراخلاقی در گرگان دستگیر شد

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram