Marz 20 Tirاخبار اقتصادی-تورکمن‌نیوز- مدیر پایانه مرزی اینچه برون در گلستان اعلام کرد: علیرغم کاهش واردات و صادرات طی دو ماهه اخیر سال جاری تردد ناوگان ترک از پایانه مرزی اینچه برون رشد داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان، محسن عامریون در گفت‌وگوی خبری با پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل گفت: در این مدت از پایانه مرزی اینچه برون شاهد خروج بیش از ۷ درصد و ورود حدود ۲۳ درصد ناوگان ترک بوده‌ایم.

وی ادامه داد: پایانه مرزی اینچه‌برون با توجه به پروتکل‌های فی‌مابین با کشور ترکمنستان و ایجاد بسترسازی زیرساخت‌های لازم و بهره‌گیری مناسب از امکانات موجود، آمادگی رتق و فتق و ساماندهی تردد تا ۱۴۰ دستگاه ورود و ۱۴۰ دستگاه خروج را در روز دارد.

به گفته عامریون، این مسئله می‌تواند تأثیرات بسزایی در اشتغال منطقه و اقتصاد استان ایجاد کند اما در حال حاضر به علت رکود حاکم بر کشورهای مقصد (بخصوص ترکمنستان) و برخی عوامل داخلی نسبت به سال‌های ۹۳ و ۹۴ شاهد کاهش تردد از این پایانه بوده‌ایم.

وی اظهار کرد: رفع این رکود و رسیدن به نقطه مورد نظر همکاری و همدلی سایر دستگاه‌های استانی و متولیان امر کشوری را می‌طلبد.

مدیر پایانه مرزی اینچه‌برون به مکانیزه شدن نوبت‌دهی در پارکینگ ناوگان ورودی و محوطه‌سازی و به‌روزرسانی خدمات و تأسیسات در پایانه مرزی به‌عنوان اقدامی از سال ۹۵ تاکنون اشاره کرد.

اینچه‌برون به عنوان مرکز بخش داشلی‌برون شهرستان گنبدکاووس در شرق گلستان و در همسایگی جمهوری ترکمنستان واقع است، ۸۰ کیلومتر با گنبدکاووس و نیز حدود ۷۰ کیلومتر با گرگان مرکز استان فاصله دارد.

اینچه‌برون که گاهی به آن مرز پُل هم گفته می‌شود یک نقطه مهم اتصال و آمد و شد مرزی بین ایران و جمهوری ترکمنستان است که بیش از ۲۲ سال قبل و در سال ۱۳۷۱ فعال شد.

 

مطالب مرتبط:

جشن شش گله دختران ایران در سنگاپور

تایید قصاص قاتل مامور نیروی انتظامی گلستان در دیوان عالی کشو

بازدید حدود یک میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری گلستان در 10

آغاز بازدید معاون وزیر صنعت از واحدهای تولیدی شرق گلستان

متوسط حقوق شهرداران و کارکنان شهرداریهای گلستان 126 میلیون ر

تشکیل کمیته تخصصی بهداشت کارگروه بانوان در شهرستان گنبد کاوو

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram