Anbar 18 Tاخبار اقتصادی-تورکمن‌نیوز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با اشاره به کنترل و نظارت کامل بر واردات کالا و انبارها گفت: طرح‎های شناسنامه‎دار کردن کالاها و سامانه انبارها امسال در استان گلستان اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، به نقل از تسنیم، حسینقلی قوانلو ظهر امروز در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گلستان اظهار داشت: بازرسی‌هایی که در سال گذشته انجام دادیم 7 هزار و 200 مورد بوده که رشد 145 درصد برای رشد پرونده‌ها داشتیم و حدود 190 میلیون تومان ارزش ریالی داشته است. جزء اولویت‎های برنامه ما در سال جاری علاوه بر اولویت‎هایی مانند نظارت بر لوازم آرایشی بهداشتی، امسال مبارزه با قاچاق پوشاک به‌ویژه برند‌های خارجی که به‌صورت قاچاق وارد بازار شده، است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان تاکید کرد: یکی از برنامه‎های دولت سامانه‎ای شدن حمل و نقل است و هیئت وزیران یک مصوبه‎ای در دل سامانه تجارت داشته و یکی از این موارد ساماندهی انبارها است.

قوانلو یادآور شد: اگر قابلیت کنترل حمل کالا در سطح کشور به وجود بیاید واردات کالای قاچاق و حمل آن در کشور به صفر می‎رسد و وقتی عرضه کم شود پرونده‌‌های کالای قاچاق نیز کم خواهد شد. سامانه تجارت را در دستور کار قرار دادیم و در این سامانه از کالا ثبت سفارش می‎شود.

رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان تاکید کرد: شناسنامه‌دار کردن کالا، سامانه انبارها از موضوعاتی است که امسال پیگیری می‌کنیم. سامانه برخط و جریمه خودکار به‌زودی اجرا می‎شود و افرادی که بارنامه‎هایشان در سامانه ثبت نشده باشد جریمه می‎شوند و همه بارنامه‎ها باید در سامانه ثبت شده باشد.

وی با بیان اینکه هر کالایی که وارد کشور می‎شود مبدا و مقصدش باید ثبت شده باشد، افزود: مکانی که برای ورود و خروج کالا در نظر گرفته شده انبار محسوب می‎شود و باید در سامانه ثبت شود.

رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان به وضعیت کنونی استان اشاره کرد و گفت: در استان گلستان 18 هزار و 100 رکورد ثبت برای انبارها انجام دادیم که از این تعداد 15 هزار مورد را از اطلاعات واحدهای صنفی وارد شده و 10 هزار مورد توسط سامانه کشوری ثبت شده است.

قوانلو افزود: از این نظر رتبه چهارم کشور را داریم و 450 واحد خوداظهاری پر کردند و 2 هزار و 640 مورد انبارهای ما نیز از طریق سامانه هماهنگ وارد سامانه جامع انبارها شده است.

وی تاکید کرد: از این تعداد 18 هزار مورد ثبت شده و رتبه 5 کشور را از لحاظ ثبت انبارها داریم و مراکز نگهداری ما قابل مقایسه با دیگر استان‌های کشور نیست اما کسب رتبه پنجم ما بیانگر این است اقدامات خوبی در این راستا انجام شده است.

مطالب مرتبط:

تذکر نماینده گنبد کاووس و بخش محروم داشلی برون در صحن مجلس ش

دمای هوا در گنبدکاووس و اینچه‌برون از مرز 40 درجه خواهد گذشت

مسئولان در حمایت از تیم ملی پای کار باشند

شهرداران و روسای شوراهای برخی شهرستان‌های استان گلستان مشخص

افزایش پوشش بیمه محصولات کشاورزی در استان گلستان

امکان تولید 8 هزار تن گوشت و 400 تن خاویار در استان گلستان ا

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram