gooshtاخبار اقتصادی-تورکمن‌نیوز:  رئیس اتاق مشترک بازرگانی برزیل ایران گفت: گوشت های وارداتی ایران از برزیل تحت نظارت دامپزکشی و نظارت شرعی ایران قرار دارد و گوشت فاسدی به ایران صادر نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  به نقل از تسنیم، سید فخرالدین عامریان در گفتگو با خبرنگار ما درباره واردات گوشت از برزیل اظهار کرد: ایران برای واردات گوشت از برزیل قوانین مناسبی و ضع کرده است که سازمان دامپزشکی کشور و ناظران شرعی بر اجرای آن نظارت می کند.

 وی افزود: بر اساس قوانین ایران، گوشت گوساله ای که در برزیل تولید می شود باید حداکثر 30 ماه سن داشته باشد تا اجازه ورود به ایران یابد.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی برزیل ایران ادامه داد: مناطق تهیه دام، کشتارگاه ها، سالن‌های قطعه بندی و بسته بندی، تونل های انجماد و سردخانه ها برزیل قبل از آنکه گوشتی را آماده ای عرضه به ایران کنند، توسط دامپزشکی کشور ما مورد بررسی و تایید قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: بر این اساس مدت زمانی که دام در برزیل کشتار می شود تا به ایران برسد حداکثر 60 روز است.

عامریان گفت: ایران تنها کشوری است که از زمان تولید بر روند تولید کشتار دام در برزیل توسط دامپزشکی و سازمان جهانی حلال نظارت دارد و گوشت ها ذبح شده تا دو هفته بعد از تولید به ایران ارسال می شود بنابر این گوشت فاسدی به ایران نیامده است.

وی درباره اینکه چه کشورهایی گوشت فاسد از از برزیل کرده اند گفت: بر اساس اعلام پلیس فدرال برزیل،  گوشت فاسدی از این کشور به کشورهای دیگر صادر نشده است بلکه این گوشت داخل خود کشور برزیل مصرف شده اند.

بنا بر این گزارش، برخی از کشور های وارد کننده گوشت از برزیل بعد از اعلام بازداشت مسئولان چند شرکت متقلب برزیلی که گوشت فاسد و تقلبی صادر ‌می کردند واردات خود را  از این کشور متوقف کردند.

گفتنی است، پلیسفدرال برزیل چندی پیش از تعطیلی سه شرکت بزرگ صادرکننده گوشت و تعلیق 33 مقام دولتی این کشور به اتهام عرضه گوشت فاسد خبر داد.

در جریان این پرونده، 21 شرکت دیگر نیز تحت بررسی  قرار گرفتند. بیشتر گوشت های تولید شده از سوی این شرکت ها به اروپا و دیگر نقاط جهان صادر می شود. برزیل بزرگترین کشور صادرکننده گوشت در جهان است.

مطالب مرتبط:

تاسیس ۶ بندر خشک تا پایان برنامه ششم توسعه / نمی‌گذاریم بناد

پایان دور سوم مرحله مقدماتی والیبال ساحلی/ مشخص شدن تیم‌های

40 درصد مدارس رامیان نیاز به بازسازی دارد

به صدا در آمدن زنگ سلامت در مدارس گلستان

تحویل هواپیما به ایران فعلا مقدور نیست/اجرای توافق شاید از ۲

حدود چهار تن گوشت قربانی بین مددجویان کمیته امداد گنبدکاووس

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram