moze gonbad 01تورکمن نیوز- اخبار گنبد: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گنبدکاووس گفت: موزه بزرگ استان گلستان در زمینی به وسعت ۲۰ هزار متر مربع در صورت تامین اعتبار احداث می‌شود.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ترکمن نیوز، رضا پورمهدی ظهر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه "گنبدکاووس در آینه میراث فرهنگی" در نگارخانه موج این شهرستان اظهار داشت: این موزه به وسعت 20 هزار متر مربع در ضلع جنوبی پارک داریوش در شهرستان گنبدکاووس واقع است که با همت شورای اسلامی و شهرداری و حمایت فرمانداری در تفاهم‌نامه در اختیار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قرار گرفته است.

وی افزود: اعتبارات آن از محل ماده 180 بود که متاسفانه این اعتبارات در گنبد تخصیص نیافت و به محض تخصیص اعتبارات فعالیت آن از سر خواهد گرفت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گنبدکاووس همچنین با اشاره نمایشگاه "گنبدکاووس در آینه میراث فرهنگی" تصریح کرد: به مناسبت هفته میراث فرهنگی و گردشگری که از 28 اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و همچنین روز جهانی موزه (28 اردیبهشت) و روز جهانی صنایع دستی (20 خرداد ماه) و با توجه به ارتباط تلفیقی که این موضوع‌ها دارند امروز این آیین افتتاح شد.

وی گفت: این مجموعه از امروز تا 30 اردیبهشت ماه دایر است و فعالیت‌هایی مانند کارگاه سفال دست، چرخ با بررسی سفال جرجان از لحاظ دوره تاریخی و معرفی نقوش برگزار خواهد شد.

پورمهدی ادامه داد: به مناسبت روز جهانی موزه بررسی انواع موزه، تاریخچه سیستم‌بندی موزه‌های استان گلستان نیز آموزش داده خواهد شد.

پورمهدی در بخش صنایع دستی تصریح کرد: صنایع دستی شامل عکس، مردم‌شناسی، صنایع دستی، گردشگری و آثار و بنای تاریخی نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گنبدکاووس درباره برنامه‌های هفته میراث فرهنگی گفت: در تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش قرار است از 28 اردیبهشت ماه به مدت یک هفته بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی برای عموم آزاد است.

وی درباره سرویس بهداشتی برج قابوس افزود: در سال 94 حدود 200 میلیون تومان برای احداث سرویس بهداشتی مصوب شد که 150 میلیون تومان تخصیص یافت و هر فعالیت و پروژه ای باید مورد تایید شورای فنی و راهبردی میراث جهانی واقع در سازمان میراث فرهنگی کشور شود.

وی افزود: این اعتبار برای یک پکیج 2 هزار متری برای احداث 2 سالن آمفی تئاتر فضای کافی شاپ، سرویس بهداشتی، نمازخانه، فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی و غیره در نظر گرفته شده که در قبال آن این اعتبار بسیار اندک است.

پورمهدی درباره فعالان صنایع دستی گفت: 35 کارگاه صنایع دستی در شهرستان وجود دارد که 25 کارگاه آن فعال هستند و هر کارگاه به صورت میانگین 10 تا 30 نفر عضو دارد و 20 کارگاه از 25 کارگاه وام و تسهیلات بانکی دریافت کردند که بالاترین تسهیلات تا سقف 100 میلیون تومان بوده است./تسنیم

 

مطالب مرتبط:

سال ۲۰۱۶ در ترکمنستان «سال احترام به میراث و تحول وطن» نام‌

انسداد 77 چاه غیرمجاز آب در گلستان

افتتاح نخستین کتابخانه سیار کوهستانی استان گلستان در دهه فجر

تولید بیش از ۷ تن پیله تر ابریشم در شهرستان رامیان

شگرد جدید سارقان به عنف در گنبدقابوس وعده ازدواج

برگزاری دوره آموزشی گویندگی خبر در مرکز صدا و سیمای گلستان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram