moze bastan shenasi 01تورکمن نیوز- اخبار گنبدکاووس: فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت: هم‌زمان با دهه فجر عملیات اجرایی موزه بزرگ باستان‌شناسی در شهرستان گنبدکاووس آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، محمد حمیدی، ظهر امروز در نشستی مطبوعاتی اظهار داشت: آغاز عملیات اجرایی اورژانس بیمارستان شهدا، اورژانس تروما بیمارستان مطهری و موزه بزرگ میراث فرهنگی و باستان‌شناسی در پارک داریوش از مهم‌ترین پروژه‌های دهه فجر شهرستان گنبدکاووس است.

وی افزود: اعتبارات پروژه‌های دهه فجر امسال شهرستان گنبدکاووس 20 درصد از اعتبارات دهه فجر استان گلستان را تشکیل می‌دهد که نسبت به سال گذشته 24.5 درصد افزایش‌یافته است.

فرماندار ویژه گنبدکاووس تصریح کرد: مجموع پروژه‌های این شهرستان 255 پروژه بااعتبار 835 میلیارد و 894 میلیون ریال است که از این تعداد 119 پروژه عمرانی افتتاح، 138 پروژه اقتصادی و مابقی کلنگ‌زنی می‌شوند.

حمیدی گفت: 119 پروژه‌های افتتاحی 299 میلیارد و 824 میلیون ریال اعتبار، 38 پروژه کلنگ‌زنی 315 میلیارد و 823 میلیون ریال اعتبار دارد.

به گفته وی طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن مهر روستایی بااعتبار 25 میلیارد ریال، افتتاح 2 مدرسه 10 کلاسه در روستاهای تکه‌لر و جعفربای بااعتبار 22 میلیارد ریال، گازرسانی به 8 روستا و 10 واحد صنعتی بااعتبار 31 میلیارد 530 میلیون ریال و مرکز رشد از مهم‌ترین پروژه‌های این شهرستان است.

حمیدی افزود: 200 برنامه برای ایام دهه فجر در نظر گرفته‌ شده است که همایش علمی تشیع و تسنن، رزمایش بسیجیان، جشن انقلاب و افتتاح متمرکز برنامه‌های دهه فجر در روستای گدم‌آباد از مهم‌ترین آن‌ها است.

وی اظهار کرد: در پیروزی برجام، ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی بدون صرف کمترین هزینه پیروز و تمام تحریم‌هایی که برای ایران مقررشده بود لغو شد تا به دنیا ثابت شود قدرت دیپلماسی مسلمانان به نمایندگی کشور ایران تأثیرگذار است.

حمیدی با اشاره به استقبال سرمایه‌گذاران کشورهای اروپایی تصریح کرد: در همین راستا در شهرستان گنبدکاووس در 2 حوزه تولید بذر هیبرید و تولید محصولات گلخانه‌ای با شرکت‌های اسپانیایی و مراکشی قرارداد بسته شد.

حمیدی ادامه داد: در این قرارداد با اولویت انتقال تکنولوژی به داخل کشور و اشتغال‌زایی ‌و صادرات برای ایران، یک‌صد هکتار از اراضی شهرستان در اختیار این شرکت قرار گیرد تا سالانه 30 هزار تن انواع محصولات از قبیل انواع فلفل، خیار و گوجه برداشت شود.

وی اظهار کرد: شرکت اسپانیایی اعتقاد دارد استان گلستان باوجود شرایط جوی و اقلیم مناسب بتواند محصولات باکیفیت بهتری نسبت به اسپانیا تولید کند./تسنیم

 

مطالب مرتبط:

مقاوم‌سازی 18 ایستگاه تقلیل فشار گاز در سطح استان گلستان

اجرای ۳ طرح کلان ملی در گلستان/فعالیت ۲۳۰۰ شرکت دانش بنیان د

آزادی 10 ایرانی زندانی در ترکمنستان از جمله ماهیگیران بازداش

گلستانی ها در انتظار دمای 45 درجه سانتیگراد باشند

۹۳ شعبه سیار انتخابات ریاست جمهوری در گلستان فعال است

آغاز نمایشگاه «ساختمان» با حضور شرکت‌های ایرانی در ترکمنستان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram