a hAMID aMINI2تورکمن نیوز - اخبار اجتماعی گنبد کاووس: امینی در نطق پیش از دستور خود در بیست و چهارمین اجلاس شورای عالی استانها، هماهنگی و برنامه ریزی در خصوص حمایت از کاندیداهای شوراباور را در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز،عبدالحمید امینی نماینده استان گلستان در شورای عالی استانها در نطق پیش از دستور خود در بیست و چهارمین اجلاس شورای عالی استانها خطاب به رئیس جمهور اظهار داشت: حمایت همه جانبه از معلم به عنوان مهمترین رکن این نهاد، سرمایه گذاری برای حفظ و شان و منزلت معلم؛ باید به عنوان یک اصل مورد توجه قرار گیرد.

وی درادامه با اشاره به ظرفیت های مختلف استان گلستان گفت: این استان مهد تمدن و فرهنگ ایران زمین، رنگین کمان اقوام با موقعیت خاص جغرافیایی است. ولی آنگونه که باید از آن استفاده نشده است. متاسفانه گلستان به عنوان ششمین استان فقیر درکشور است.

نماینده استان گلستان درشورای عالی استانها تاکید کرد: رفع موانع روند اجرایی استان گلستان، پتروشیمی استان گلستان، تعیین تکیلف اسناد مالکیت اراضی کشاورزی بخش داشلی برون، تدبیر در جهت پیشگیری از آسیب پذیری شدید برخی از روستاها در برابر سیل از جمله مواردی است که از ریاست محترم جمهور تقاضا دارم.

امینی در ادامه خطاب به وزیر کشاورزی عنوان کرد: کشاورزان استان گلستان که سهم عمده ای در تولید دارند، نیازمند حمایت ویژه هستند که این حمایت قطعا درافزایش سهم اشتغال جوانان نیز موثر خواهد بود.

وی افزود: تامین اعتبارات لازم جهت اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار، جهت تامین آب از طریق آبیاری نوین که سالهاست کشاورزان در نوبت هستند، تعیین برآورد واقعی خسارت وارده بر اثر خشکسالی و حوادث طبیعی وپرداخت به موقع خسارات از سوی صندوق بیسه محصولات کشاورزی، پرداخت یارانه به صورت تسهیلات کم بهره و قرض الحسنه برای خرید ماشین آلات کشاورزی و صنایع تبدیلی، تامین به موقع نهادهای کشاورزی از جلمه کودهای باکیفیت را وزیر کشاورزی درخواست داریم

عضو هیات رئیسه شورای عالی استانها در ادامه از وزیر راه و شهرسازی، تسریع در اجرای پروژه راه آهن، گرگان، بجنورد که آرزوی دیرینه مردم پرتلاش این استان تسریع کنید. اختصاص اعتبارات لازم جهت ادامه عملیات اجرایی، چهار بانده کردن جاده گنبد، آق قلا، تخصیص ردیف بودجه و رفع موانع قانونی اجرایی نمودن جاده نفت را در خواست کرد.

امینی با در خواست از وزیر نیرو پیرامون تامین اعتبار طرح فاضلاب شهری گنبد کاووس؛ تامین اعتبار احداث پست63 کیلوولت، در ادامه از وزیر بهداشت درخواست کرد: بیمارستان های شرق استان به تجهیزات تخصصی تجهیز شود و دانشگاه علوم پزشکی درگنبد کاووس ایجاد شود.

وی ادامه داد: وزیر صنعت معدن و تجارت عدم توجه به ویژه به سرمایه گذاران بخش خصوصی و عدم حمایت از تولید کنندگان داخلی و گاهی بخشنامه هایی دست و پاگیر و دیدگاههایی شخصی و همچنین واردات بی رویه وگاهی بدون برنامه سرمایه گذاران رامایوس و تولیدکنندگان را با چالش های مختلفی روبه رو نموده است.

این عضو شورای عالی با اشاره به مسائل محیط زیست اضافه کرد:از خانم ابتکار درخواست دارم نسبت به پیگیری امور در جهت حفظ تالاب های بین المللی که به علت آبگیری درحال خشک شدن هستند و همچنین رسیدگی به وضعیت معیشت کارکنان محیط زیست استان گلستان دستورات لازم را صادر کنید.

امینی در ادامه نطق پیش از دستور خود با اشاره مسائل شوراها به مباحث مختلفی چون تبیین درست جایگاه شوراها و منزلت شوراها، فراهم سازی تعامل گسترده با شوراها، تهیه و تنظیم طرح بازنگری کلی قانون تشکیلات شوراها، تشکیل کارگروه در  ارتقاء جایگاه شوراها، بررسی عملکرد 2 ساله شوراها و تعیین راهکار برای 2 سال باقی مانده، تهیه و تنظیم طرح در جهت تغییر ترکیب اعضای شورای حل اختلاف و دبیرخانه آن، هماهنگی و برنامه ریزی در خصوص حمایت ازکاندیداهای شوراباور در انتخابات مجلس شورای اسلامی، افزایش تعامل وزارت کشور با نمایندگان مردم در شورای عالی استانها وبرخی دیگر از مسائل شورایی پرداخت./شورای عالی استان‌ها

http://www.turkmensnews.com/

 

مطالب مرتبط:

فرماندار گرگان: همه تمهیدات لازم برای حضور حداکثری مردم در ا

دانش آموزانی که در ساختمان نیمه ساخته ای که مدرسه نامیده می

دستگیری کلاهبردار 3 میلیارد و 600 میلیون ریالی در گرگان

یک میلیون و 300هزار تن برداشت گندم از مزارع گلستان پیش‌بینی

واژگونی نیسان در شرق گلستان یک کشته برجای گذاشت

آتش در جنگل قرق گرگان مهار شد

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram