ab 6tاخبار گنبدکاووس- توركمن‌نيوز:   آب شرب مردم ۳ روستای شهرستان گنبدکاووس به علت برداشت بی رویه و خشک شدن چاه‌های آب زیرزمینی در روزهای اخیر قطع شده و مردم را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  به نقل تسنیم, مردم 3 روستای سلمان فارسی یک و دو و روستای ساری‌بخش در فاصله 35 کیلومتری شهر گنبدکاووس در چند روز اخیر با مشکل قطعی آب و کمبود آب شرب مواجه هستند.

مردم این روستاها می‌گویند هرساله در فصل‌های بهار و تابستان با مشکل قطعی آب مواجه هستند و پیگیری‌های آنها موثر نبوده است.

سید مهدی حسینی مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان گنبدکاووس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گنبدکاووس درباره مشکلات آب شرب چند روستای این شهرستان اظهار داشت: متاسفانه در چند سال اخیر گرمای زیاد و مصرف بی رویه برداشت از آب چاه‌ها سبب کمبود آب شرب شده است.

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان گنبدکاووس افزود: در حال حاضر مشکل کمبود آب روستاهای سلمان فارسی یک و دو و ساری‌بخش از توابع شهرستان گنبدکاووس به علت خشک شدن آب چاه‌ها است.

وی تصریح کرد: متاسفانه اهالی امتداد این روستاها با انشعاب لوله فرعی بیش از حد مصرف آب داشتند و تشدید گرما سبب خشک و تبخیر شدن آب چاه‌ها شده است.

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان گنبدکاووس یادآور شد: از طرف دیگر کمبود اعتبارات نیز سبب شده تا نتوانیم پروژه عملیاتی داشته باشیم با اینحال و با وجود کمبود اعتبارات، مقدمات حفر چاه برای برطرف شدن نیاز این روستاها فراهم شده است.

حسینی تاکید کرد: پیمانکار آماده شده و قرار است حفر چاه به صورت دیون انجام شود تا با تخصیص اعتبار، دیون وی پرداخت شود.

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: تا ظرف یک ماه و نیم دیگر این چاه به بهره‌برداری خواهد رسید و در حال حاضر با تانکر در این روستاها تامین آب خواهد شد.

حسینی گفت: این روستاها آب شرب دارند اما فشار آب کم است و نیاز است تا اهالی این روستاها در مصرف آب شرب به جز آشامیدن جدا خودداری کنند.

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: با توجه به کمبود آب در کشور و بالطبع استان و شهرستان، فرهنگ‌سازی در مصرف بهینه و به اندازه آب از ضروریات است.

مطالب مرتبط:

از همه ظرفیتها برای کاهش آسیب های اجتماعی در حوزه بانوان است

ارتقاء شاخص برخورداری آب شرب روستایی استان گلستان به ۶۹ درصد

نصب پرچم جمهوری اسلامی بر سردرب منازل شهدای گنبدکاووس انجام

شش هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه پیام‌نور مشغول تحصیل هستند

همایش پیاده‌روی خانوادگی در شهرهای استان گلستان برگزار شد

رها سازی ماهی‌های قرمز سفره هفت سین در گرگان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram