IMG 8972اخبار گنبد کاووس - تورکمن‌نیوز: نماینده مردم شهرستان گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی با اشاره به محرومیت ها و عدم توسعه استان گلستان، گفت: این استان همیشه چوب سرسبزی خود را خورده و از قافله توسعه و اشتغال عقب مانده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، به نقل از خبرگزاری ایرنا، قرجه طیار پنجشنبه شب در همایش بزرگ 'پیامبر رحمت - منادی وحدت' که باحضور رئیس مجلس شورای اسلامی درمصلی امام جعفر صادق (ع) گنبدکاووس برگزار شد، اظهار داشت: استان گلستان درنگاه مسئولان عالی کشور، استانی سرسبز تصور می شود درحالی که دو سوم آن را اراضی بیابانی، شوره زار و خشک تشکیل می دهد.
وی باتاکید برضرورت کنار گذاشتن تصور نادرست از سرسبزی گلستان توسط مسئولان عالی کشور، افزود: حذف این نگاه و توجه ویژه به تخصیص منابع اعتباری برای ایجاد و تکمیل برخی زیرساخت ها در این استان و منطقه گنبدکاووس یک الزام است.
طیار، تصویب منطقه آزاد تجاری - صنعتی اینچه برون، احداث راه آهن گرگان - گنبدکاووس، احداث جاده گنبد - اینچه برون موسوم به جاده نفت، تسریع در تکمیل مجتمع آبرسانی فجر و طرح جمع آوری فاضلاب شهری و صدور مجوز راه اندازی دانشکده علوم پزشکی و پیراپزشکی را از مهمترین نیازها و زیرساخت‌های ضروری در گنبدکاووس برشمرد و بر آن تاکید کرد.
وی تصریح کرد: تصویب لایحه منطقه آزاد تجاری - صنعتی اینچه برون درمجلس شورای اسلامی فرصتی تاریخی در اختیار مردم گلستان و گنبدکاووس برای جبران گوشه ای از محرومیت ها و نیز توسعه و ایجاد اشتغال می گذارد.

IMG 8885

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تصویب نشدن این لایحه، یک فرصت سوزی تاریخی خواهد بود که موجب گسترش مهاجرت مرزنشینان و پیامدهای ناشی از آن خواهد شد.
طیار، پروژه راه آهن گرگان - گنبدکاووس را از دیگر مطالبات مردم گنبدکاووس برشمرد و خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این پروژه که در دولت های نهم، دهم و یازدهم تصویب شده و جنابعالی درسال 88 آنرا کلنگ زنی کردید، هنوز اجرایی نشده است.
وی احداث جاده گنبد - اینچه برون موسوم به جاده نفت را در راستای اتصال کریدور خطی مرز اینچه برون به بندر چهاربهار را از دیگر زیرساخت های ضروری گنبدکاووس دانست و گفت: با این طرح فاصله 70 کیلومتری مرز با مرکز شهرستان به 45 کیلومتر کاهش می یابد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، کندی اجرای طرح مجتمع آبرسانی فجر و طرح جمع آوری فاضلاب گنبدکاووس را از دیگر مشکلات مردم این شهرستان دانست و افزود: با وجود اینکه 14 سال از طرح مجتمع آبرسانی فجر که قرار است آب شرب 96 روستای این شهرستان را تامین کند، می گذرد اما این طرح ملی فقط 24 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
طیار اضافه کرد: طرح جمع آوری فاضلاب شهری گنبدکاووس نیز با گذشت 21 سال از آغاز عملیات اجرایی، تنها 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد ضمن اینکه این شهرستان درحوزه آموزش عالی نیازمند رشته های پزشکی و پیراپزشکی است که دو وزارتخانه علوم و بهداشت باید دراین خصوص همکاری نمایند.
نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به وحدت و همدلی حاکم در بین اقوام و مذاهب این شهرستان، گفت: مردم این دیار که همواره وفاداری خود را به نظام و رهبری ثابت کردند و در تقریب مذاهب تلاش زیادی دارند اما حوزه ها و مدارس علمیه، مصلی ها و مساجد شیعه و اهل سنت آن نیازمند توجه ویژه مسئولان است.

IMG 8901

عبدالقدیر کریمی معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز دراین مراسم که استاندار گلستان، ائمه جمعه، علما و روحانیون، مسئولان و جمع کثیری از مردم شیعه و اهل سنت این شهرستان درآن حضور داشتند، ضمن خیرمقدم گویی به شرکت کنندگان دراین همایش، خواستار توجه ویژه مسئولان درجهت رفع کمبودها و ایجاد زیرساخت های توسعه در گنبدکاووس شد.
شهرستان 360 هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان واقع است.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی روز گذشته (چهارشنبه) برای انجام سفری سه روزه وارد استان گلستان شد و بعداز ظهر امروز برنامه‌های خود را در شرق این استان با حضور در جلسه مشترک شورای اداری شهرستان‌های آزادشهر و رامیان آغاز کرد.
شرکت در جلسه مشترک شورای اداری چهار شهرستان مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه و بررسی مشکلات این شهرستان‌ها که فردا (جمعه) در کلاله برگزار می‌شود، از دیگر برنامه‌های رئیس مجلس شورای اسلامی در شرق استان گلستان است.

مطالب مرتبط:

تنزل ۶پله‌ای ایران در توسعه دولت الکترونیک/جدول کشورهای برتر

بازداشت ۲دختر موتورسوار در دزفول که تعدادی جوان همراهی‌شان م

زمین لرزه 3.0 ریشتری مینودشت گلستان را لرزاند+ جزئیات

زمین لرزه‌ای به بزرگی 3.1 درجه شرق گلستان را لرزاند

زلزله شهرستان انبارالوم گلستان را لرزاند

زمین لرزه اینچه برون در شرق گلستان را تکان داد

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram