Mansor TaneGonbadiاخبار گنبدکاووس- تورکمن‌‌نیوز: شهردار گنبدکاووس با اشاره به بروز مشکلات بسیار به دلیل ورود خودروهای ترانزیتی به داخل شهر، گفت: احداث کمربندی شرق گنبدکاووس مطالبه جدی مردم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، منصور طعنه گنبدی صبح امروز در جمع مسؤولان و مدیران شهرستان گنبدکاووس با اشاره به معضلات متعدد پیش روی شهرداری برای خدمت‌رسانی به مردم شریف گنبدکاووس، اظهار کرد: انبوه این معضلات و مشکلات ما را از انجام رسالت‌های قانونی و اخلاقی خود باز نمی‌دارد زیرا خدمت به مردم گنبدکاووس برای همه ما شیرین و دل‌پذیر است.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین مشکلات شهری گنبدکاووس بر اساس مطالعات و تجربه میدانی کارشناسان و نظرات مردم موضوع کمربندی شرق گنبدکاووس است، افزود: عبور کامیون‌ها‌ی ترانزیتی و وسائل نقلیه سنگین در داخل شهر به ویژه منطقه شمال شرقی گنبدکاووس موجب نارضایتی شدید مردم به ویژه ‌خانواده‌هایی شده است که کودکان آنها در این محدوده به مدرسه رفته و در خیایان‌های این منطقه تردد می‌کنند.

ورود کامیون‌های ترانزیتی به داخل شهر موجب بروز گره‌های ترافیکی می‌شود

شهردار گنبدکاووس با اشاره به اینکه ورود کامیون‌های ترانزیتی به داخل شهر علاوه بر خطرات انسانی موجب بروز گره‌های ترافیکی نیز می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به مسیر تردد این خودروهای سنگین که از مجاورت برج تاریخی قابوس بن وشمگیر به عنوان یک اثر جهانی عبور می‌کنند احتمال بروز خطرات برای این اثر باستانی و تاریخی نیز وجود دارد.

طعنه گنبدی با تاکید بر اینکه تنها راهِ برون رفت از این مشکلات سه گانه احداث کمربندی شرق شهرستان گنبدکاووس است، اضافه کرد: از این کمربندی که به طول 11 کیلومتر است حدود 6 کیلومتر آن احداث شده است و الباقی آن به میزان پنج کیلومتر به علاوه یک پل که از روی رودخانه گرگان‌رود عبور می‌کند باقی مانده است که باید با اعتباری بالغ 15 میلیارد تومان اجرایی شود.

وی با بیان اینکه پس از اجرای 6 کیلومتر اولیه این کمربندی مدت‌هاست ساخت ادامه مسیر متوقف شده است، ادامه داد: امروز می‌توان حداقل فاز اول ادامه مسیر را به طول دو کیلومتر اجرایی کنیم تا این کمربندی را به جاده آق آباد وصل کرده و از مسیر شهری خارج کنیم تا بخشی از معضلات را تا اجرای نهایی این پروژه برطرف کنیم.

شهردار گنبدکاووس با اشاره به خدمات شهرداری در مناطق و محله‌های محروم و کمتر توسعه یافته در سالهای اخیر، تصریح کرد: بر اساس تحقیقات موسسه «نقش کلیک» بر روی سکونتگاه‌های غیرمجاز و حاشیه‌نشینی‌ها در حومه شهر گنبدکاووس به پنج اولویت خدمت‌رسانی رسیده‌ایم که محله‌ها و مناطق «اسلام‌آباد»، «بدلجه»، «افغان‌آباد»، «جای بوئی» و «سید‌آباد» هستند.

طعنه گنبدی از حضور موثر شهرداری در محله «اسلام‌آباد» در مجاورت امامزاده یحیی بن زید (ع) خبر داد و گفت: پس از خدمات بهداشتی، عمرانی، تفریحی و ورزشی شهرداری به این منطقه اولویت‌های بعدی را در دستور کار قرار داده‌ایم و تا کنون بیش از 12 میلیارد تومان اعتبار در «افغان‌آباد» و بیش از 23 میلیارد تومان در دو منطقه «سید‌آباد» و «بدلجه» مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه احداث جاده سلامت از مهم‌ترین پروژه‌هایی است که می‌تواند توسعه گنبدکاووس در عرصه‌های مختلف کمک شایانی کند، افزود: این جاده که از خیابان علوی در ابتدای «سیدآباد» آغاز و تا پل آخوند نوری‌زاد و سپس از این پل تا پل «گدم آباد» ادامه می باید تا به امروز در قسمت اول خود یعنی تا پل آخوند نوری زاد آزادسازی و مورد زیرسازی قرار گرفته است و نیازمند کمک‌های استانی و عزم جدی مسؤولان سطوح استانی و ملی برای اجرای آن است.

شهردار گنبدکاووس با تقدیر از همکاری و مساعدت شورای اسلامی شهر گنبدکاووس در اجرای پروژه‌های محوری شهرستان، خاطرنشان کرد: در دو پروژه مهم مطرح شده یعنی جاده سلامت و کمربندی شرق استان گلستان نیز شورای شهر و شهرداری گنبدکاووس آمادگی دارند که به میزان استطاعت خود در پروژه سرمایه‌گذاری کنند اما این نافی لزوم کمک و مساعدت استانی و ملی در این حوزه نیست./فارس

 

مطالب مرتبط:

راه اندازی کلینیک سیار دندانپزشکی در گنبدکاووس

تیم والیبال فرهنگیان گنبدکاووس قهرمان مسابقات استان گلستان ش

انجام 210 میلیارد ریال فعالیت های عمرانی و فرهنگی در روستاها

احداث موزه بزرگ باستان‌شناسی استان گلستان

شرق گلستان طی بارش‌های اخیر سیراب شد

بازدید افزون بر 80 هزار مسافر نوروزی از مناطق گردشگری گنبدکا

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram