Safar Ali Paiinmahalliتورکمن نیوز- اخبار گرگان: نایب رییس شورای شهر گرگان گفت: در مجموعه این نهاد فرد یا گروهی به دنبال تغییر و یا برکناری شهردار نبوده و نیست بلکه ما به عنوان نمایندگان مردم تنها بر اجرای قانون تاکید داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، صفرعلی پائین محلی افزود: قانونی که مجلس شورای اسلامی مصوب کرده و به تایید شورای نگهبان رسیده و معاون اول رییس جمهوری نیز در خرداد ماه امسال آن را ابلاغ کرد، لازم الاجرا است و ما بر اجرای آن تاکید داریم.
مطابق این قانون بکارگیری نیروهای بازنشسته در دستگاه‌های دولتی ممنوع است و این دسته از افراد شاغل در نهادها 2 ماه برای کناره گیری از کار مهلت دارند.
وی ادامه داد: متاسفانه در برخی فضاهای مجازی با عنوان حامیان شهردار گرگان به اعضایی که خواهان اجرای قانون هستند، توهین می شود و این کار در شان و شخصیت افراد تحصیل کرده با مدارج علمی بالا نیست.
وی با بیان اینکه ما در شورا دنبال تداوم کار شهردار هستیم اما لازم الاجرا بودن قانون برای شورا مسئولیت ایجاد کرده است؛ گفت: در پی این ابلاغیه قانونی برخی از مدیران استان گلستان در حال کناره گیری هستند اما هیچکس در مورد آنها حرفی نمی زنند ولی شهردار گرگان با برخورداری از قدرت و پیمانکارانی که به تریبون‌های مختلف دسترسی دارد به سوژه خبری تبدیل شده است.
پائین محلی گفت: افرادی که مدعی رسالت خبری هستند بجای تخریب اعضای شورا واقع نگر باشند و اعلام کنند که براساس قانون شهردار نمی تواند ادامه کار دهد در عین حال چنانچه قانون او را مستثنی کرده بود هیچکس مخالف برکناری و تغییر صادقلو نیست.
نایب رییس شورای شهر گرگان افزود: به عنوان نماینده مردم به برخی کارها نقد و تعریف داریم اما در اجرای قانون تعارف نداریم و معتقدم اگر شهردار براساس قانون بخواهد بکارش ادامه دهد، وظیفه خود و سایر اعضا می دانیم که از خدمات او تجلیل و تقدیر کنیم و حتی در سطح شهر هم بنر قدردانی بزنیم اما کار خلاف را بر نمی تابیم زیرا اگر خلافی صورت گیرد باید در مراجع ذیصلاح و بالا دستی پاسخگو باشیم.
وی خاطرنشان کرد: کش و قوس های به وجود آمده در خصوص شهردار گرگان دل و رمق را از شورا و شهرداری گرفته است، هر چند برخی پروژه ها و طرح ها با سرعت انجام می شود اما این روند باعث شده تا انگیزه اولیه کاری در شهردار نباشد.
وی ابراز داشت: انتظار می رود مقامات ذیربط استانی در مجموعه استانداری و دادگستری به این مساله ورود کنند تا تخلف بیشتری در این خصوص انجام نشود.
پائین محلی یادآور شد: اکنون به سبب بروز مشکلات؛ جلسات شورا تشکیل نمی شود و این معضل بسیاری از کارها و بررسی نامه ها و مشکلات مردم را به تاخیر انداخته است.
وی با بیان اینکه نامه فرمانده سپاه استان گلستان در خصوص موضوع ایثارگری شهردار گرگان غیرقانونی است؛ گفت: در نامه اول کلمه رزمنده و ایثارگر عنوان شده بود و در نامه دوم تنها به حضور شهردار در قائله گنبد اکتفا شده و خبری از رزمنده و ایثارگری نبود که در هر دو صورت باز هم سپاه نباید این نامه را می نوشت زیرا مرجع رسمی تایید ایثارگری افراد بنیاد شهید و امور ایثارگران است که بر اساس استعلام صورت گرفته از این سازمان، شهردار گرگان فاقد سابقه ایثارگری است.
گفتنی است ایثارگران از قانون منع بکارگیری بازنشستگان در دستگاههای اجرایی مستثنی شده اند./ایرنا

با کانال تلگرامی « شبکه خبر» همراه شوید

مطالب مرتبط:

تنها جوان ایرانی دارای دکترای فیزیک لیزر در ایران مبتلا به س

اجرای 21 طرح آموزشی در گلستان با مشارکت خیران

دستگيري ۶ نفر از عوامل مرتبط با حادثه تروريستي تهران در کردس

اجرای 150 ویژه برنامه همزمان با هفته ملی کودک در استان گلستا

نگاه حزبی در حوزه حقوق شهروندی وارد نشود

کمبود بخش دیالیز در گلستان/رشد 15 درصدی بیماران کلیوی استان

دیدگاه‌ها  

+1 #1 پاسخ: اظهارات نایب رییس شورای شهر در خصوص ضرورت کناره‌گیری شهردار گرگانمحمود 1395-05-18 09:49
بيچاره مردمي که به شما اعتماد کرده و راي دادند.شما با اين مخافتهاتون باعث عقب ماندگي پروژه هايي شديد که در تمام سالهاي قبل کسي انجام نداده بود حالا هم که يکي پيدا شده برا آباداني شهر کاري انجام بده هي چوب لاي چرخش بذارين.شرم کنيد از پيشگاه مردم...لااقل بريد شهرهاي ديگه رو ببينيد که برا توسعه شهر و استانشون چه کارهايي که نميکنند اونوقت شما هي دنبال سياسي کاري و منفعت شخصي باشيد...شاه ميبخشه شاه قلي نميبخشه...اگه نظر مردم براتون مهمه دنبال راهي باشيد که اين افراد توانمند رو حفظ کنيد.خواهشا نظر منو چاپ کنيد

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram